Multimedianetwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thartog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Berichten
2
Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoekje naar een mediaplayer/center voor thuis, maar ik kom er niet helemaal uit. Misschien dat iemand mij kan helpen;

Ik zal eerst even mijn thuissituatie schetsen:
1 tv in de woonkamer met hdmi aansluiting. Deze tv staat ca. 20 meter verwijderd van mijn computer op de kamer boven.
Nog aan te schaffen TV (met HDMI) voor in de slaapkamer, deze heeft een afstand van 10 meter tot de pc.
Op mijn pc met 2 tb heb ik momenteel XBMC (Media Center) geinstalleerd. Mijn HTC Desire kan als afstandsbediening fungeren via het WIFI netwerk om XBMC te bedienen.

Ik heb nu een paar vragen:
Kan ik met een HDMI kabel 20 meter overbruggen zonder veel kwaliteitsverlies?
Is er een mogelijk om bijv. beneden vlak bij de TV een NAS te plaatsen met een UTP kabel naar de de pc (event. via switch). Zodat ik geen HDMI hoef te trekken, UTP is makkelijker. Heb ik dan vervolgens de mogelijkheid om vanuit het NAS (via HDMI?) deze op de tv aan te sluiten?

Dan zou ik de situatie krijgen dat ik een voorraad muziek/films op mijn NAS en op mijn PC heb staan, met 1 XBMC mediaplayer geinstalleerd op mijn PC. Vanuit mijn NAS via HDMI naar de tv in de woonkamer en de tv in de slaapkamer via HDMI op mijn pc aan te sluiten.

Kan dit? :confused:

Alvast bedankt voor jullie hulp/advies
groetjes Agata :rolleyes::)
 
Kan ik met een HDMI kabel 20 meter overbruggen zonder veel kwaliteitsverlies?
Ja geen probleem. Met de oude scart kabels had je altijd merkbaar verlies met HDMI niet of nauwelijks.

Is er een mogelijk om bijv. beneden vlak bij de TV een NAS te plaatsen met een UTP kabel naar de de pc (event. via switch). Zodat ik geen HDMI hoef te trekken, UTP is makkelijker.
Ja maar waarom zou je je nas naast je tv willen.

Heb ik dan vervolgens de mogelijkheid om vanuit het NAS (via HDMI?) deze op de tv aan te sluiten?
Met een NAS gaat het niet lukken met een mediaplayer met NAS ondersteuning wel.

Goedkoopste is gewoon overal een hdmi kabel na toe trekken. met een afstandbediening op je pc.
Nas is ook niet alles, het is beter om een interne hdd in je pc te kopen. Goedkoper en sneller.

Succes.
 
Ik zou gewoon een PlayonHD! Mini kopen, heb ik ook en kan ik zowel via LAN als Wireless aansluiten op mijn netwerk en zo mijn NAS en PC benaderen om al mijn HD films, muziek e.d. af te spelen.

http://www.playonhd.com/nl/ :thumb:

Ook verkrijgbaar bij o.a. Dixons en Dynabyte.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan