Video in webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

trie

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
37
Hallo,

Er bestaat bij mij veel onduidelijkheid over hoe en wat, wanneer ik een video op de webpagina wil zetten.

•Ik las dat de video in de tag 'embed' moet staan, maar dat schijnt te zijn verouderd? Hoe zit dat nu precies, kan je niet gewoon in een div de video includen, of is dat afhankelijk van type media zoals FLV, SWF, WMV of MOV?

•SWF stuurt automatisch een player mee, maar schijnt alleen voor videos met een max. lengte van 10 seconden te zijn. Is dat waar en wat als ik die SWF 5 min. lang maak?

•Hoe kan ik ervoor zorgen dat uberhaupt de bezoekers geen plugin hoeven te downen? Is de JWplayer een oplossing?

•Wanneer ik een Flashvideo voor een website produceer met Camtasia, dan worden er bestanden aangemaakt ( workshop_controller.swf, expressInstall.swf and swfobject.js ). Wat doen deze bestanden een voor een en moet ik al deze bestanden uploaden? Zo ja, moet dan voor ieder SWF video deze bestanden worden geupload?

•Wanneer ik overigens een SWF produceer, maar niet kies voor de optie voor het Web, dan worden die bestanden niet erbij aangemaakt. Betekent dit wanneer ik de video dan op een pagina zet, deze bestanden zelf moet maken?
Ik hoop dat iemand mij de antwoorden kan geven. Ik zou dankbaar zijn.

Alvast bedankt!
 
•Ik las dat de video in de tag 'embed' moet staan, maar dat schijnt te zijn verouderd? Hoe zit dat nu precies, kan je niet gewoon in een div de video includen, of is dat afhankelijk van type media zoals FLV, SWF, WMV of MOV?
Het zou leuk zijn als dat inderdaad verouderd was maar doordat MS altijd wat achterloopt op dit gebied en ze met IE een groot marktaandeel hebben is dat helaas nog niet het geval. Helpt dit? http://cit.ucsf.edu/embedmedia/step1.php

•Hoe kan ik ervoor zorgen dat uberhaupt de bezoekers geen plugin hoeven te downen? Is de JWplayer een oplossing?
Nee, ook JWplayer werkt met flash, dus zullen mensen de flash plugin geïnstalleerd moeten hebben om de video te kunnen zijn. Er is tegenwoordig wel een manier om video's op je site te zetten zonder van plugins gebruik te maken maar helaas wordt dat door IE niet ondersteund. Het gaat om de <video> tag ()zie ook http://dev.opera.com/articles/view/introduction-html5-video/) Helaas moet je dan wel twee videos op je site zetten, één die gebruik maakt van de ogg/vorbis codec (kan gelezen worden door Opera, Firefox en Chrome) en één die de h.264 codec gebruikt en door safari gelezen kan worden. De hoop is dat dit in de toekomst niet nodig zal zijn en ze allemaal de webm codec gaan ondersteunen (Opera doet dat al, ondersteuning in FF en Chrome zit er aan te komen).
 
Bedankt voor je uitleg.

Ik ga die site is even doornemen.


bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan