Internet werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikje

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
17
Hallo,

De laatste week heb ik gemerkt dat steeds bij het opstarten van de computer geen verbinding met het Internet gemaakt kan worden "Webpagina niet gevonden". Dit geldt natuurlijk ook voor e-mail. Na enkele minuten lukt het wel. Ik werk met Windows Vista en heb ADSL.
Dit probleem is spontaan ontstaan.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,
Hendrikje
 
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Aan windows Viesbah.:D Alles bij Windows wordt trager, als het na een paar minuten goed is dan is het misschien handig eens op te ruimen met CCcleaner of de boel eens na te kijken met Malware bytes.

Het kan ook zijn dat Windows voor een ander programma op een timeout aan het wachten is en daarna pas de netwerkkaart een ip geeft zodat het enkele minuten duurt voordat je internet echt kunt gebruiken.

Je titel is dus feitelijk verkeerd want je internet werkt wel, alleen duurt het een paar minuten langer dan normaal.

Heb je een 1394 netwerkkaart? Althans zo geeft windows dat aan want feitelijk is dit een firewire aansluiting. Als je die niet gebruikt zou je die een vast ip adres kunnen geven bijv. 192.168.200.10 want dat wordt door zo goed als geen router gebruikt. Dan blijft windows in elk geval daar niet meer naar kijken.
Maar het kan ook iets anders zijn dat op een verbinding blijft wachten, en dat kan ook malware zijn dus tja... het is een beetje koffiedik kijken momenteel nog.
 
Hallo Black Tiger,

Bedankt voor je snelle reactie. :thumb:
Ja, idd Vista is ook niet alles. (Viesbah is leuk gevonden :d) Maar dat even terzijde. Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat mijn titel verkeerd is.
Ik heb het programma CCleaner en ik begin vast hiermee, alvorens ik begin met het IP adres.
Ik heb geen 1394 kaart, omdat mijn computer niet in verbinding sta met andere computers en of apparaten.

Natuurlijk kan het ook een virusje of iets dergelijks zijn. Ik laat het wel weten, zodra het is opgelost.

Nogmaals bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen 1394 kaart, omdat mijn computer niet in verbinding sta met andere computers en of apparaten.
Dan heb je mijn uitleg niet goed begrepen, want een 1394 kaart is in feite geen kaart maar een firewire aansluiting. Er zijn genoeg moederborden die zo'n aansluiting standaard aanwezig hebben.
Firewire is in principe een soort van concurrent van USB maar heeft de slag eigenlijk al verloren en heeft feitelijk ook niets te maken met het aansluiten van andere pc's.
Maar da's niet erg, vermoedelijk zal dat ook niet de oorzaak zijn.

Dus alvast succes met de andere tips. Ben benieuwd of het helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan