wel verbonden, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

idemdito

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
15
Ik heb op mijn laptops in het netwerk wel een verbinding, alleen heb ik geen internetverbinding.
iemand een idee?
 
Wel verbonden met het netwerk, maar geen internet

Hallo, dit vind ik nu een goede vraag. Ik heb hier zelf namelijk ook problemen mee. Ik werk dan met 2 desktops. 1 in huis en 1 in de winkel.

Ik krijg wel netjes de mededeling dat ik verbonden met met het netwerk en dat de verbinding zeer goed is, maar wanneer ik internet wil bekijken, dan zegt hij bekijk het maar. Dit terwijl hij het wel al een paar keer gedaan heeft...hoe ik dat heb gedaan ik weet het niet.

Het vreemde is wanneer je MSN op wilt starten kun je een troubleshoot doen. Hij geeft dan aan of dat mijn IP niet goed is, maar dat is wel zo, maar hij geeft ook erg vaak aan dat mijn default gateway niet verbonden is.

Wanneer ik via 192.168.1.1 mijn router in ga, dan is mijn default gateway anders, dan dat ik zie onder TCP/IP.
Onder TCP/IP is mijn default Gateway: 192.168.*.*
Onder Command...ipconfig /all is het: 192.168.*.*
Maar wanneer ik in mijn router inlog, dan zie ik een geheel ander default gateway, namelijk: 10.120.*.*

Weet iemand waar dit aan ligt? Ik hoop dat hiermee ook gelijk de problemen voor de schrijver van deze vraag is opgelost.

Mochten er nog meer gegevens nodig zijn van mij of de ander, dan horen wij dit graag. Ik zou graag weer internet op de andere pc willen hebben.

Detail: mijn PC thuis is verbonden aan de router gedraad met Windows 7
mijn PC in de winkel is verbonden met een USB wireless adapter met Windows XP

Alvast bedankt voor oplossingen! :)
 
@perch72:
[...]Wanneer ik via 192.168.1.1 mijn router in ga, dan is mijn default gateway anders, dan dat ik zie onder TCP/IP.
Onder TCP/IP is mijn default Gateway: 192.168.*.*
Onder Command...ipconfig /all is het: 192.168.*.*
Maar wanneer ik in mijn router inlog, dan zie ik een geheel ander default gateway, namelijk: 10.120.*.*[...]

Knap logisch, lijkt me: Je router is de gateway van je thuisnetwerk met 'het Internet', dus moet aan (minstens) 2 netwerken verbonden zijn! (in jouw geval dus het 192.168.x.x (thuisnetwerk) en het 10.x.x.x netwerk van de provider-modem/provider-router.

Ik zie geen enkel verband met waar de topic-starter het over heeft, maar de informatie die die geeft is ook wel erg marginaal... :rolleyes:

@topic-starter: Eerst maar eens een paar vragen beantwoorden:
a. Ik neem aan dat je een draadloze verbinding bedoelt?
b. Indien Ja op a.: Werkt het wel als bedraad wordt aangesloten op de thuisrouter?
c. Indien Ja op a.: Weet je wel zeker dat je verbindt aan je eigen draadloze netwerk, dus niet die van buren etc. (die wellicht precies dezelfde draadloze netwerknaam als de jouwe)?
d. Indien Ja op a.: Check in de instellingen van je router na of er een zgn. MAC-filter actief is. Indien dat het geval is: Schakel die (tijdelijk) uit.
e. Indien Ja op a.: Kan het zijn dat op de thuisrouter (bijv.) WPA2 beveiliging is ingesteld terwijl de draadloze netwerkkaart in de router dat niet aankan? Idem voor een 802.11n of 802.11g netwerk ingesteld op de router, terwijl de draadloze netwerkkaart van de laptop dat niet aankan?

Tijs.
 
Ik heb een draadloos voor de lattops, ze werkten tot gisteren perfect. Er zijn geen instelingen verandert, vandaar dat ik niet goed kan volgen. Ik werk op mij eigen netwerk, geen buren.
Mocht je toch nog ideeën hebben, hoor ik het graag.
 
Toch (minstens) even kijken of het bedraad wél werkt. Zou namelijk kunnen zijn dat er een netwerk(-protocol)probleem of driver-probleem op de laptop is ipv. een probleem op de router of (de instellingen van) het draadloze netwerk.

Tijs.
 
Dan zou ik de driver-software van de draadloze netwerkkaart deïnstalleren en daarna opnieuw installeren en instellen.

Succes,

Tijs.
 
wil dit gerust doen, maar zou het niet heel toevellig zijn dat alle draadloze toestellen dit problemm hebben?
 
Kijk dan na of er misschien ondertussen een MAC-filter ingesteld is geworden op de router.
d. Indien Ja op a.: Check in de instellingen van je router na of er een zgn. MAC-filter actief is. Indien dat het geval is: Schakel die (tijdelijk) uit.

Levert dat niets op, dan zou je ook kunnen overwegen om de router te resetten naar fabriekswaarden en dan bedraad de instellingen van de router opnieuw in te stellen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan