Vakantiefilm maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
384
Beste Mensen,

Ik ga net zoals vorig jaar een vakantie film maken. Vorige keer was het mijn eerste keer en was ook meer een uitprobeersel nu wil ik het iets beter maken. Daarom had ik paar vragen.

Wat is leuke en goede muziek der voor.
Leuke effecten?

En hoe kan je het beste het huis filmen van binnen en buiten.. Je kan zeggen gewoon record drukken en langs lopen. Maar meer hoe hou je de camera, van onder naar boven richten. of gewoon recht ? EN dan in de kamers. Moet je bij de deur staan en dan een 3 kwartt rondje maken of naar binnen gaan en dan een rondje lopen?

Hoe kan je dat het beste doen >
 
ik denk niet dat iemand hier een antwoord op kan geven.
muziek is afhankelijk van je muziek smaak en hoe jij je film wilt hebben.
Als je in huis ga filmen moet je op passen met ramen. Door ramen kun je ineens heel veel tegen licht krijgen waardoor de kleuren opeens veranderen.

Als je voor het eerst iets moois wilt maken met een camera kun je maar 1 ding doen. HEEL VEEL UIT PROBEREN. Fouten kun je niet maken alleen maar leren. Uit eindelijk zal je zelf zien wat er het mooist uit komt te zien.

edit:
je hebt waarschijnlijk een kleine camcorder?
houd hem niet vast met je hand door het riempje maar met 2 handen onderop in een soort kommetje waar je hem in houdt. Dan is hij veel stabieler
 
Laatst bewerkt:
ik heb een sony handycam of iets. maar met een kommetje is wel een idee. hou hem tegen wordig ook gewon vast aan de onderkant. met dat riempje komt ie snel scheef door gewicht (niet extreem )
 
ik heb een sony handycam of iets. maar met een kommetje is wel een idee. hou hem tegen wordig ook gewon vast aan de onderkant. met dat riempje komt ie snel scheef door gewicht (niet extreem )

ik bedoel niet letterlijk een kommetje hoor, maar met je handen beide om de onderkant een soort kommetje maak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan