opgenomen tv film via windows mediacenter wordt niet weergegeven via de playon harddi

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Wie kan mij op weg helpen?
Ik heb via de computer met windows mediacenter een tv film opgenomen.
Via dat mediacenter kan ik het bestand ook weergeven op de computer.
Echter als ik het bestand via de gedeelde map of de h. disk van de playon (waar ik het bestand ook naar heb gekopieerd) wil weergeven wordt het bestand niet herkend.
Ik kan ook niet ontdekken wat de extensie is van de opgenomen film.
Moet ik het bestand converteren? En zo ja naar wat?
En met welk programma?
Heel veel vragen, maar mogelijk heeft iemand de oplossing.
Vast dank voor de moeite
Ria
 
niet gelukt, Jammer.
Ga het nog verder proberen.
Toch bedankt
 
Wanneer je opneemt met Windows Media Center dan is de extensie ofwel dvr-ms ofwel .wtv (in Vista en Windows 7)
dit zou met dit wel om te zetten moeten zijn
http://www.compucated.be/vista/audio-en-video-converteren-naar-een-ander-formaat/

jammer dat ria niet schrijft of ze xp, vista of win7 gebruikt, oftwel dvr-ms of wtv
vista was trouwens nog dvr-ms (bij mij wel in ieder geval)

dvr-ms is mpeg2, wtv kan mpeg2 zijn maar naar ik begrepen heb kunnen bepaalde hd opnamen ook in h264 zijn
ik ben er nog niet achter wanner het h264 is, bij mij is alles tot op heden mpeg2
voor zover ik kan nagaan, want ik heb helaas geen codec tool die echt veel info geeft over de opname.
met gspot kom ik niet verder dan een mpeg contaier met de mpg2 codec.

als het een sd opname is kan je 'm hernoemen naar dvr-ms of (re muisklik > converterene naar dvr-ms)
dan kan je 'm bv met videoredo bewerken (erg fijn progje)
als het een hd opname is ?? ik lees wat over Avivo-transcoder van ATI
 
nog een poging

Heb net getracht te antwoorden, maar de site laadde zo langzaam, dat het niet lukte het bericht weg te sturen.
Dus nu nog een poging.
Bedankt voor jullie meedenken.
Mijn probleem is opgelost.Even antwoorden op de vraag van Turn over het besturingssysteem. Dat is windows 7.
Via google heb ik uiteindelijk een progje gevonden. Het heet WTV to Mpeg. Heb het eerst uitgeprobeerd en uiteindelijk gekocht. Het werkt uitstekend. Dus ik kan het vaker gaan gebruiken. Jammer dat de mediaschijf van Ryan dit niet zelf ondersteund. Heb daar ook de vraag gesteld, maar tot op heden niets meer van vernomen.
Maar mogelijk hebben meer mensen iets aan het gevonden progje.
Nogmaals bedankt en tot een vlg. keer.
Ria
 
Ja helaas de AC Ryan Playon!HD speelt bijna alles af, maar de bestanden van Windows Media Center zijn ook erg apart en ik ken nog geen Mediaspeler die ze wel zo af kan spelen.

P.S. Met Super kun je ook Windows Media Center bestanden converteren naar o.a. mkv en deze is nog gratis ook!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan