pc aansluiten aan hifi keten

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffiestones

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Berichten
200
Hoi,

Ik zit al een geruime tijd met een probleem waar ik geen oplossing voor vind.
Ik heb mijn pc aangesloten aan mijn hifi keten. In mijn pc aan de geluidskaart heb ik de groene fiche in de lijnuitgang gestoken en de rood en witte fiche in mij hifi keten aan de lijningang.
Het probleem is als ik mp3's wil spelen vanaf mijn pc is het geluid geen stereo, ik hoor de achterklanken niet en het is ook niet luid, ik moet de volumeknop tamelijk hoog zetten. als ik een cd in dezelfde hifiketen steek speelt het zoals normaal door 2 kanalen. Het is nochtans een stereo kabel.
Ik dacht dat het aan de kabel (pc naar hifi) ging liggen en heb dus een nieuwe kabel aangeschaft maar het probleem blijft.
Kheb al de witte en rode fiches in mijn hifiketen overal ergens anders ingestoken maar het helpt niet. Kheb ook al in de software van mijn geluidskaart rondgekeken maar niks om het probleem ter verhelpen.
Wie kan er me helpen aub?

Dank u,
Steffie
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat de groene uitgang op je pc niet helemaal conform de standaard is. Ik heb namelijk een mp3-speler (Japalogisch ding) waarbij een standaard koptelefoon hetzelfde vreemde geluid geeft. Steek ik een stekker van een goedkoop koptelefoontje erin (die blijkbaar iets verder of minder ver er in gaat), heb ik perfect geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan