Hardeschijf server delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
1.525
Hoi,

Ik heb hier een server met een 160 gb schijf die lekker snel is en die wil ik delen want er staan films op die ik wil branden,
dat doe ik via de grote pc hier, alleen als ik via Windows Networking brand is dat enorm traag, dus heeft iemand een beter idee?
Alvast bedankt

Applefaq.
 
re

mss directe verbining of gewoon op een externe hdd plaatsen en deze dan gewoon kopelen aan je pc XD waarom moeilijk doen als het makelijk kan
 
HDD eruit halen en in deze pc doen kan ook, maar dat was niet mijn plan.
En hoe werkt dat "Mss"?
 
re

wel je moet wel je pc met een netwerk kabel direct verbinden met de andere

je moet een nieuwe verbining instellen en dan kan je data tranver doen van 1000mbps
 
@alain1988,

Wat is "mss"?
Wat is "verbining"?

@applefaq,

Wat voor netwerk gebruik je? 10, 100, of gigabit?
 
Tjah dat weet ik niet zo, hoe kom ik daarachter :eek:
 
re

@crash mss is een afkorting voor misschien
en dat andere was een typ foutje verbinding
 
We houden niet zo van "chat taal", dus dit soort afkortingen. De reden, hier komen mensen van allerlei leeftijden, dus niet alleen mensen van de huidige generatie.;)

@applefaq,

eigenschappen > status netwerkkaart.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik persoonlijk te traag om over het netwerk te branden. Levert makkelijk fout gebrande cd/dvd's op.:(
 
Gister Alvin and the chip munks 2 gebrand en gekeken, Mooi beeld er ziet er goed uit, dus zou te doen zijn?
 
Kennelijk wel, maar sneller branden zal niet gaan ben ik bang.
 
Dan denk ik dat ik de ISO maar es naar het buraublad sleep, en dan brand want kopieren gaat wel met 40mbs
Owja even offtopic, jij hebt ook UPC FB 60mbps geloof ik, gebruik jij ook nieuwsgroepen?, en zo ja welke snelheid haal jij.
 
Ik deed voorheen ook eerst het te branden bestand naar de pc kopiëren, waarmee ik wou branden. Gezien ik nu een Gigabit netwerk heb is het niet meer nodig.

Ik heb inderdaad 60Mbit Fibrepower van UPC en download met iets van 48,9Mbit via Eweka. Tenzij het in het weekend is op de drukste gedeelte van de dag, dan ongeveer de helft. UPC knijpt nog steeds af dan.:evil:
 
Ik heb ook 60mbps ik haald de 6mbps met een proefacc zal vanvond even eweka testen sirecht op het modem, de router hier kan de snelheid niet aan dus die remt het enorm af,
 
Je 100Mbit netwerkkaartje ook niet. Je zal dan aan een Gigabit netwerk moeten.
 
Hmm hoeveel gaat zon kaartje kosten?, iig ik denk dat ik de nieuwe Linksys ga halen of heb jij nog susgesties voor een router, ik haald op Speedtest wel makkelijk de 58 down en 6 up :evil:
 
Een paar tientjes nog niet eens. Ik heb geen Router voor mijn netwerk, dus kan ik je ook geen advies voor geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan