.mpg importeren in Movie Maker lukt, maar bewerken niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompuGj

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
92
Hallo!

Ben net terug met vakantie en wil nu mijn filmpjes (gemaakt met een JVC Everio GZ-MS110) bewerken. De filmpjes worden opgeslagen op mijn SD(HC) kaart van 4GB in .MOD extensie. Deze herkent Windows Movie Maker natuurlijk niet. Ik wijzig de naam (via SD Copy (gaat veel sneller)) in naamvanhetfilmpje.mpg. Nu herkent Windows Movie Maker de filmpjes wel. Ik importeer het filmpje, dat lukt. Dan sleep ik ze naar mijn tijdlijn en dan komt er volgende foutmelding: "In Windows Movie Maker is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Excuses voor dit ongemak." De standaard foutmelding dus, telkens als ik dat doe. Ik heb al het K-lite Standard Codec Pack geïnstalleerd, maar dit hielp niet.
Converteren doe ik liever niet, om zo de kwaliteit van mijn video's toch te behouden.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Grtz,
CompuGj
 
Zonder ooit windows movie maker te hebben gebruikt kan ik me dat heel goed voorstellen.
Je kunt niet zomaar een file extentie veranderen want de indeling van dat bestand is anders dan de extentie die je hem gegeven heb.
Als je geluk heb en je software kan het in real-time encoderen b.v edius pakt het meschien maar het is niet goed en je zal toch moeten gaan converteren.
Kwaliteits verlies dat zit in een groot deel in de software die gebruikt en de manier waarop je het doet.
Een goed programma is nog steeds TMPGenc.
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/index.html
 
Hoi!

Dat je een bestand niet zomaar een andere extensie kan geven, weet ik ook. Maar het .MOD bestand is een soort .mpg, die Windows Movie Maker enkel herkent als ie staat in .mpg. Ik heb dit nog al gedaan, en toen werkte het wel, maar volgens mij ligt het probleem bij Movie Maker zelf... Weet alleen niet wat het is. Vind het raar dat ik die bestanden vroeger wel kon bewerken en nu niet meer.

Toch bedankt!
 
Hoi!

Dat je een bestand niet zomaar een andere extensie kan geven, weet ik ook. Maar het .MOD bestand is een soort .mpg, die Windows Movie Maker enkel herkent als ie staat in .mpg. Ik heb dit nog al gedaan, en toen werkte het wel, maar volgens mij ligt het probleem bij Movie Maker zelf... Weet alleen niet wat het is. Vindt het raar dat ik die bestanden vroeger wel kon bewerken en nu niet meer.

Toch bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan