geen internet 2e laptop op draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco39

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Berichten
11
Hallo computerexperts,

Het volgende probleem doet zich bij mij voor; ik heb een laptop waarmee ik prima draadloos internet (internet+bellen KPN).

Ik heb nu 2e laptop tijdelijk beschikbaar; verbinding met Xperia box geen enkel probleem; echter Internet zelf wil niet.

Veel soortgelijke berichten al gelezen, nog geen oplossing voor mij gezien. Zie wel dat het vaak handig is de ipconfig/all gegevens bij te voegen. Ik heb dat in de bijlage gedaan; bovenste printscreen is van de laptop met werkend internet.

Hoop dat iemand me kan helpen; de KPN helpdesk kon het iig niet.:confused:

groet, Marco
 

Bijlagen

  • ipconfig.doc
    83,5 KB · Weergaven: 29
Bij die waar het niet werkt heb je:
Een verkeerde standaardgateway ingesteld. Dat moet 192.168.2.254 zijn ipv. 192.168.2.1
Evt. moet je (nadat je de standaardgateway hebt omgebouwd) ook de DNS-server ingang aldaar veranderen naar 192.168.2.254

Succes,

Tijs.
 
hoi,

ik zal je vertellen dat ik erg ontevreden ben over de experia box, mijn situatie is het zelfde, let op

2 lokaties, in beide gevallen een experia box.

ik heb een netbook, die doet het overal behalve hier op deze lokaties.
en er is hier een andere laptop aanwezig, die doet het op de ene lokatie wel en op de andere niet, en die netbook precies andersom.
Ik wordt daar ook niet goed van. de gateway 192.168.2.254 is goed, daarmee kun je ook verbinding maken met de experiabox zelf.
 
[heel verhaal dat hier (nog) totaal irrelevant is]

@doliteon: Kom met je opmerkingen pas op het moment dat de topic-starter écht ook jouw probleem heeft, en niet (zoals nu) zijn ip-instellingen vast ingesteld heeft met de verkeerde waarden.

Je bedrage levert op dit moment geen enkele nuttige bijdrage, helaas.

Tijs.
 
Opgelost!

Hoi Tijs,

Dank voor je snelle reactie.

Ik kwam daardoor wel in de juiste velden terecht. De gateway aanpassen lukte niet direct (maar dat ligt ongetwijfeld aan mij). De verschillende ip-adressen bleken handmatig ingevuld. Ik heb maar eens aangevinkt dattie dat automatisch moest vinden. En...het werkt.

Helemaal goed! thumb::thumb:

groet, Marco
 
Ik verwachtte al dat het verhaal van dolliteon niet bij jou van toepassing zou zijn.

Ik verbaasde me in jouw bijlagen er al over dat je op de 'probleem'-laptop zélf waarden had ingevuld (DHCP ingeschakeld: Nee stond er), maar die waarden waren dus fout (zie mijn vorige posting).

De pc/laptop zónder problemen had wél automatisch ip-adres verkrijgen en automatisch DNS-servers toewijzen aanstaan (DHCP ingeschakeld: Ja), en datzelfde heb je nu ook op de 'probleem'-laptop gedaan. Fijn dat daarmee via de DHCP server (=SX551) de juiste waarden zijn doorgegeven (voor o.a. standaardgateway en DNS-server(s)) en het nu goed werkt! :)

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan