Foutieve afspeellengte MP3's

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Berichten
212
Ik heb meerdere MP3's die een andere afspeel lengte hebben dan in de eigenschappen staan.

Ik gebruik een nummer als voorbeeld, maar het gaat om tientallen nummers op mijn pc.

Het nummer heeft een lengte van 6:42
WMP en mijn MP3 speler geven hem de lengte van 11:43
VLC player geeft het nummer de lengte van 12:27
In de eigenschappen van de mp3 staat een lengte van 11:43
In een programma als audacity of MP3DirectCut heeft is de lengte weer 6:42

WMP en VLC stoppen het nummer na 6:42.

Iemand een idee waar het aan ligt?
 
Hmm, lijkt iets te maken te hebben met de samplerate (geluidsopnamesnelheid) Deze is standaard 44,1 kHz. Kun je via de Verkenner zien welke samplerate deze nummers hebben?
 
Nee, bij de eigenschappen niet gevonden met Hz. In de verkenner ook niet. Daar staat nergens sample rate. Ik heb een nederlandse windows maar ook (geluids)opnamesnelheid staat er bij mij niet bij.
 
Laatst bewerkt:
Klik in Verkenner met de rechtermuisknop op het nummer en kies voor Eigenschappen. Klik dan op Samenvatting. Daar moet onder kopje Audio de benodigde informatie staan. Staat er niks bij Geluidsopnamesnelheid, kun je er vanuit gaan dat er in ieder iets niet klopt met de mp3.
Wat je ook kunt doen is het nummer afspelen in Winamp, daar kun je ook de Samplerate zien. Dit staat dan naast de Bitrate.
 
Bij de eigenschappen onder Audio staat alleen bitrate (235)
In Winamp staat er 44 kHz.
 
Bitrate is een beetje vaag, maar zou geen problemen moeten geven. Samplerate is goed, dit had ik niet verwacht!
Ik zou dan zo niet weten wat de echte oorzaak is. Misschien kun je de nummers opnieuw downloaden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan