cue file bij mp3 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbetty141

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Berichten
414
Hallo,

Ik heb zelf een cd gemixt met nero soundtraxx. Deze heb ik opgeslagen als mp3, maar als ik hem wil branden krijg ik een groot bestand, maar ik wil eigenlijk dat elk nummer apart is (dus als je op de cd-speler op volgende klikt, je ook naar het volgende nummer gaat). Ik had al bedacht dat dit met een cue file moet. Alleen hoe maak je die? Andere oplossingen zijn ook welkom!
 
Probleem opgelost, ik heb in soundtraxx zelf gevonden hoe je tracks kunt splitsen
 
Komt op het volgende neer:
1. Maak een .CUE bestand (gewoon in Kladblok, niet vergeten om bij het opslaan te kiezen voor "Opslaan als type": Alle bestanden, anders komt er automatisch .txt achter de naam). Sla die op in dezelfde map als waar het .mp3 bestand staat.
Maak de inhoud van het .cue analoog aan wat hieronder staat:
FILE "MyMix.mp3" WAVE
TRACK 01 AUDIO
TITLE "Let the beat control your body"
PERFORMER "2 unlimited"
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE "To France"
PERFORMER "Mike Oldfield"
INDEX 01 07:33:27
TRACK 03 AUDIO
TITLE "Grease"
PERFORMER "John Travolta"
INDEX 01 12:53:22

Etc.
Natuurlijk het genoemde basis-.mp3 bestand aanpassen aan jouw situatie, het TITLE en PERFORMER veld en het INDEX(=startmoment) veld.
2. Gebruik Medieval Cue Splitter om losse m3's te maken o.b.v. het gemaakte .CUE bestand.
3. Brand die losse mp3's van stap 2 in de juiste naar de CD, waarbij je erop moet letten dat in je brandprogramma er geen 2 seconden trackscheiding wordt gebruikt (trackscheiding moet dus op 0 staan).

Natuurlijk dit uitvoeren op kopieën van je mp3.

EDIT: Ik zie zojuist dat je het probleem al hebt opgelost! :)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan