avchd laat de ondertiteling niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

pygmalion

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Berichten
51
Beste mensen,

Ik heb hest avchd en het srt bestand in dezelfde map staan, met dezelfde naam. Maar toch zie ik de ondertiteling niet bij het afspelen. En blijkbaar ben ik de eerste met dit probleem, want op internet is hier niets over te vinden. Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt,

Pygmalion
 
Het heeft dezelfde naam, ja. En ik heb WMP en WMP Classic geprobeerd, maar het mocht niet baten.
 
De naam moet inderdaad precies hetzelfde zijn, meestal kopieer ik 'm van de film naar het srt bestand.
Wat is de extentie van het film bestand en staat ondertitels wel aan in WMP, speelt hij helemaal geen ondertitels af of alleen bij dit bestand?




:thumb: Het iPod touch Forum.
 
Het is .m2ts. Ondertitels staan normaal wel aan, ik ondervind geen problemen bij matroska bestanden bijvoorbeeld. Ik kan me trouwens herinneren dat ik al eerder ondertitelingsproblemen had bij een .m2ts bestand. Dus het ligt waarschijnlijk aan de extentie van het bestand. Ik vraag me af of ik misschien een aantal codecs mis.
 
Je kunt DivXplayer (Free download) eens proberen, die speelt bij mij alles af met ondertitels.

P.S. Ik bedenk net ineens; open het .srt bestand met notepad en sla het dan op met ANSI code.
 
Laatst bewerkt:
Met ANSI opslaan heeft niet geholpen :( Ik ben bezig met het downloaden van VLC player, en DivX player heb ik als het goed is al. Ik zal eens proberen of dat laatste werkt.
 
Update: Wat een waardeloos programma is DivX player zeg. Hij laat mijn laptop telkens crashen als ik daarmee de film wil afspelen. Dat heb ik bij andere mediaspelers niet. Maar goed, geen idee dus of DivX player de ondertiteling laat zien, want hij laat de film zelf als een reeks plaatjes zien, het lijkt wel een diashow met 30 sec voor elk plaatje.
VLC Player deed het ook niet goed. Sterker nog, hij deed het helemaal niet. Ik opende de film met VLC Player, klikte op Play maar zag niets anders dan een wit-oranje pylon op een zwarte achtergrond en hoorde niets anders dan de doordringende, bijna pijnlijke stilte uit mijn koptelefoon. Het is zeker niet de beste filmbelevenis die ik tot nu toe heb ervaren. :confused:
 
Ja vreemd, bij mij speelt DivXplayer prima alles af. Misschien dat je videokaart het Bluray bestand niet aan kan.
Heb je je al geprobeerd een andere ondertitel voor die film te downloaden?
 
Eerlijk gezegd heb ik eerder bluray films afgespeeld. Heel veel zelfs. Met WMP gaat het probleemloos (ondertiteling uitgezonderd dan), hij gaat lekker soepel en alles ziet er goed uit. Maar dezelfde film met Divx Player afspelen zorgt voor het crashen van mijn laptop. En ik heb een dual core 2.0 ghz laptop met nvidia geforce 9200m gs videokaart, dus ik denk niet dat het aan mijn laptop ligt.

Een andere ondertiteling heb ik niet geprobeerd, want ik weet zeker dat het aan het bestand (m2ts) zelf ligt, want dit probleem heb ik eerder gehad, bij een andere film. Bij .mkv lukt alles wel, bij .m2ts lukt alles behalve het weergeven van de ondertiteling.
 
Laatst bewerkt:
Ja het zou inderdaad ook aan het bestand kunnen liggen. Ik gebruik geen m2ts bestanden meer, alleen nog maar mkv bestanden, de kwaliteit hiervan is net zo goed en ze zijn ook niet zo groot.
 
Laatst bewerkt:
en het handmatig bijvoegen van de ondertitel in media player classic ??
open de film met mpc >> file >> load subtitle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan