laptop gebruiken op andere netwerkkabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

64Willem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Berichten
1
Ik wil mijn laptop ook gebruiken bij mijn moeder thuis. Ik haal dan bij mijn moeder de netwerkkabel uit de computer en sluit deze aan op mijn laptop. Ik krijg dan echter geen toegang tot internet.
Wat voor stappen moet ik ondernemen?
 
Werkt de laptop ergens anders wel met een netwerk kabel erin?
Heb je al eens gereboot bij je moeder?
Het de router bij je moeder wel een uit een aan gezet?

Ron
 
Belangrijk is in welk netwerkapparaat de kabel zit. Is dat een (kabel-/adsl-)modem, dan kan het prima kloppen dat je geen Internet toegang krijgt (zie opmerking van haaren01). Je zult dan (met de netwerkkabel naar moeder's pc/jouw laptop NIET aangesloten) de modem eerst minstens een half uur uit moeten zetten en dan weer aan. Als de modem volledig is opgestart dan de netwerkkabel bij jou in de laptop stoppen.

Is dat een (adsl-/breedband-)router, dan zou ik verwacht hebben dat er eigenlijk geen problemen zouden zijn. Sluit dan de netwerkkabel weer aan aan de computer van je moeder, en kijk welk op die pc welk ip-adres die gekregen heeft op de bedrade netwerkverbinding:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Staat daar niet een 192.168.x.x of een 10.x.x.x of een 172.16.x.x t/m 172.31.x.x ip-adres maar een publiek ip-adres zoals 85.34.24.13, dan is de router op dit moment in werking als een switch, en dan geldt het verhaal van de eerste paragraaf. Zet in dat geval ook eventuele provider-apparaten waar de router via netwerkkabel aan verbonden is minstens een half uur af dan.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan