Beperkte of Geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Berichten
2
Hallo iedereen,

Ik en mijn familie hebben in het totaal 2 laptops en 1 computer.
We hebben daarop 1 internet provider UPC en allemaal LAN verbindingen.
Sinds dat ik de laptops heb aangesloten doet de verbinding op mijn PC het niet meer ik krijg steeds die foutmeldig van Beperkte of geen Verbindingsmogelijkheden.
Als ik erop klik kan ik zien dat bij verzonden iets van 3.000 staat en bij ontvangen steeds 0.
Ik dacht dat mijn netwerkkaart kapot was dus heb ik een nieuwe gekocht en er net ingezet.
na de stuurprogramma's te hebben geinstalleert staat er nog steeds Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
De nieuwe netwerkkaart die ik heb geinstalleert is een DFE-530TX FAST ETHERNET PCI DESKTOP ADAPTER.

Heeft iemand een oplossing? :(
 
Staan de PC's op DHCP of vaste IP.
Als er bij de netwerk Beperkte of geen verbinding staat is het in de meeste gevallen een IP conflict.
En als je alleen je PC aansluit gaat het dan wel goed ?
 
Ze hebben alledrie een verschillende vaste IP adres, en er zou als je de 2 laptops uitschakelt meer naar de pc moeten gaan maar ik krijg nog steeds die melding :confused:
 
Hallo RoelG,

Ben je er al uit ?
Ik zou alle pc's op DHCP zetten en dan één voor één aan de modem hanen en kijken of je er mee kunt internetten.
Hierna alle 3 in het netwerk hangen en dan kijken of ze blijven werken.
In bijna alle gevallen dat windows aangeeft dat het en beperkte of geen verbindingsmogelijkheden zijn is er een IP conflict of niet het juiste gateway of netmask.
Door alles op DHCP te zetten omzijl je dit omdat de modem/router voor de juiste gegevens zorgt.
Wil je dan toch met elkaar communiceren dan kun je in de meeste modems/routers aangeven dat het apperatuur altijd het zelfde IP adres moet krijgen.
Men hangt dan het zelfde IP adres elke keer weer aan het unieke mac adres van het apperatuur.

Emil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan