Problemen met Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bianca197902

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
5
Hallo,
ik heb een vraag mbt mijn router en hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij.
Ik heb een laptop met router welke ik graag bij mijn vriend thuis wil activeren maar ook zijn computer willen we erop aansluiten.
Dit is gelukt echter nu heeft 1 van ons maar toegang tot internet, niet beide tegelijk.
Wil de ander toegang tot internet moeten we de router ook herstarten??!!
Weet iemand wat we fout doen? Moeten we 1 netwerk aanmaken waar we beide op werken?
Sorry heb niet veel computer kennis maar hopelijk kan iemand me helpen.
Bedankt alvast. :thumb:
Groet Bianca
 
heb je een router of een modem?

aangezien je maar 1 verbinding kan hebben met een modem en met een router meerdere..

weet je neit wat het is kun je mij type en merk geven?
 
In aansluiting op eehbiertje: Het is van belang dat je router via de WAN/Internet aansluiting is verbonden met de modem van de provider, dus niet via een van de 4 LAN-aansluitingen.
Daarnaast zou (theoretisch) het kunnen zijn dat je de router in AP (=Accesspoint) modus gezet hebt in de 'configuratie-website' van de router, maar ik vermoed dat je dat niet gedaan zult hebben.

Succes,

Tijs.
 
@eehbiertje,
ik heb een router van Cisco Linksys...die volgens mij de problemen geeft.
de modem hebben we van ziggo...ik heb de internet kabel van het modem naar de router gezet en van de vaste computer ook de kabel in de router geplaatst.
Maar 1 van ons heeft toegang tot internet??? We werken niet op hetzelfde netwerk overigens.
Via een router zou je in principe toch beide toegang moeten hebben tot internet? via een laptop en via een vaste computer?
HOpelijk ben ik een beetje duidelijk, in ieder geval bedankt voor de hulp en het meedenken.
groet
 
@dnties....
bedankt voor je reactie, ik denk niet dat ik dit heb gedaan.
we hebben niets aan de instellingen van de router veranderd, maar ik moet zeggen dat ik die van origine ook niet heb geinstalleerd. Dit is gedaan door het bedrijf waar ik mijn laptop heb gekocht. Die heeft gezorgd dat mijn laptop al contact had gemaakt met de router. Bedankt voor je hulp.
groet
 
oke dus voor zover ik het begrijp gaat 1 pc via de kabel en de andere draadloos?

als je naar start > uitvoeren > daar cmd invoeren en dan enter > ipconfig/all *enter*
kun je zien wat je ip adres is..

staat daar ook een vakje bij van dhcp server?

aangezien ik een vermoeden heb dat je gewoon een statisch ipadres krijgt..
als daar geen dhcp server tussen staat moet je naar je router gaan

meestal is dat dit adres http://192.168.1.1 of http://192.168.0.1

daar log je op in en dan kijk je bij de instellingen of dhcp aanstaat.
wat waarschijnlijk niet het geval is.. daar zet je dhcp aan..

kun je nog kiezen vanaf wel nummer hij moet beginnen *laat hem meestal vanaf 10 beginnen maar is bij iedereen verschillend*
en dan ga je op beide pcs je verbinding instellen op dhcp ipv statisch..

meestal doe je dit door rechtsonder op je internet icoon te klikken met de rechtermuisknop > eigenschappen (win 7 netwerkcentrum > lan verbinding > eigenschappen) ga je naar internet protocol (tcp/ip) > eigenschappen en dan aanvinken automatisch ip adres van server krijgen (ook voor dns aanvinken)

als het goed is zou het dan moeten werken... als het niet mocht lukken hoor ik het wel
 
@eehbiertje.
super bedankt.
we zijn er wel achter dat de vaste computer dhcp wel ingeschakeld heeft staan en de laptop niet. Dus wellicht dat dit de oplossing is.

de instructies die je gaf voor het instellen lukt alleen niet

meestal doe je dit door rechtsonder op je internet icoon te klikken met de rechtermuisknop > eigenschappen (win 7 netwerkcentrum > lan verbinding > eigenschappen) ga je naar internet protocol (tcp/ip) > eigenschappen en dan aanvinken automatisch ip adres van server krijgen (ook voor dns aanvinken)

is dit voor windows 7?? ik heb vista op m'n laptop.
of moeten we via het http adres wat je gaf de dhcp aanzetten via de router?
of bij alle 2?? laptop en router?
dank je wel he...
groetjes bianca
 
het is heel simpel

de pc die nu werkt als die dhcp aan heeft
moet je het op die andere pc ook even aanzetten (vista dus)

ehm zal even kijken hoe ik het makkelijk uit kan leggen.. ik heb vista overgeslagen namelijk..

U kunt Netwerkverbindingen als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Netwerk en internet, klik op Netwerkcentrum en klik vervolgens op Netwerkverbindingen beheren.

Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u wilt wijzigen en klik vervolgens op Eigenschappen

selecteer dan internet protocol 4 en druk weer op eigenschappen

dan klik je op Automatisch een IP-adres laten toewijzen die moet dus aangevinkt zijn
en Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen moet ook aangevinkt zijn..

dat is dus voor de pc die niet op dhcp ingesteld staat...
dan zou het moeten werken..

als dit niet werkt kan het zijn dat in de router dhcp niet aanstaat..
dan moet het in de router aangezet worden.r
 
Weer in aansluiting op het bericht van eehbiertje: Ik vind het een vreemd verhaal dat als je zegt dat de laptop met een vast ip-adres Internet heeft en de desktop (via DHCP) op 2 verschillende netwerken zitten. Dat kan niet: Beiden moeten in hetzelfde netwerk-segment zitten (bijv. 192.168.1.x of 192.168.0.x). Het probleem zou er dan in zitten dat de desktop (via DHCP) hetzelfde ip-adres van de router krijgt als dat bij de laptop vast ingesteld staat (bijv. dat beiden dan 192.168.1.100 als ip-adres hebben, waardoor ze niet tegelijkertijd op Internet terecht kunnen).

Ik zou verwachten dat het werkt op beide, zodra beiden op Automatisch een ip-adres verkrijgen staan (zie laatste posting van eehbiertje). De ip-adres en dns-server instellingen worden dan via DHCP aan beiden toegekend. Hopelijk werkt dit, zoals ik (en eehbiertje) verwachten.

Tijs.
 
@eehbiertje en dnties....beide super bedankt voor alle adviezen, ik ga vanavond alles even uitzoeken en hopelijk oplossen.
Bedankt :thumb::d
Groet bianca
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan