Videocamera als webcam voor live stream

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietvansteen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Berichten
3
Ik ben op zoek naar een Full HD video camera met externe microfoon ingang en webcam functie. Met webcam functie bedoel ik dus dat het mogelijk is om live beeld op de pc te krijgen vanaf de video camera.

Ik wil dit gebruiken om live te streamen, heeft iemand hier toevallig ervaring mee en weet hoe ik dit het beste aan kan pakken?
 
heb vorige week toevallig 2 ip camera's geplaatst leuke dingen..

maar wat jij bedoeld is gewoon een digitale camera met microfoon aansluiten om te streamen naar het internet..
het live beeld op de pc krijgen is niet zon probleem denk ik dat kun je gewoon bereiken door midde van het aansluiten van kabels tussen pc en camera

en via een webcam programma zou je dan beeld moeten krijgen..
waar het moeilijkste gedeelte zit hem in het streamen naar internet denk ik.. of is dat niet de bedoeling?
 
@eehbiertje

Het streamen gaat wel lukken, dit ga iik met Ustream doen. Ik wil er alleen zeker van zijn dat als ik een videocamera koop deze ook wordt herkend door Ustream. Nou weet ik dat ik dit via usb of firewire met de juiste software en drivers wel moet lukken maar als ik een camera koop waarbij dit niet gaat dan heb ik er dus niets aan en kan ik niet live streamen.
 
oke nouja dan kan ik je ook niet echt verder helpen weet dat sommige camera's dus ondersteuning hebben om via firewire te verzenden..

maar dan kan ik je verder ook niet verder helpen aangezien ik me verder ook nooit in hd camera's verdiep..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan