effecten in WMM

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Berichten
231
Ik ben bezig met het maken van een film in WMM, bij het publiceren krijg ik een foutmelding en de tip om te controleren of de bronbestanden nog staan waar ze horen te staan en of er voldoende schijfruimte is. Uiteraard heb ik dat gecontroleerd en ik heb verschillende onderdelen uit mijn film verwijderd om er achter te komen waar het probleem zich bevindt. Nu ben ik erachter dat de film wel gepubliceerd wordt als ik alle effecten eruit haal.. vreemd, het ligt dus niet aan de bronbestanden (geluiden en muziek etc).
Nu vraag ik me af of het een bekend probleem is (met Vista) en of het om een specifiek effect gaat. Als ik dat weet, dan scheelt mij dat een hoop geploeter door alle verschillende effecten apart te verwijderen en te kijken of het dan gaat. Het zijn er nogal wat namelijk... (vertraging, 3dkronkel, wazig, etc etc)

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast bedankt!
 
als het een filmpje is met alleen plaatjes scheelt het heel veel in grootte als er effecten inzitten en kan het dus toch aan de vrije ruimte liggen.
 
dat kan inderdaad, maar dat is niet het geval. Ook als ik hem comprimeer naar 30 mb, lukt het met effecten niet en zonder effecten wel.
 
en hoeveel ruimte heb je vrij in de doelmap?
 
Ja dat is natuurlijk te weinig.
jk mischien ligt het aan de bronbestanden van de effecten.
 
maar dan ozu je die effecten niet eens kunnen toepassen en zien toch? Als ik de film bekijk in WMM, dan is er niks aan het handje..
 
ja 309 gb is een beetje aan de krappe kant ;)

maar ff zonder dollen, hoeveel ruimte heb je op je C schijf ??
een prog dat gaat converteren trekt eerst de video helemaal uit elkaar en zet 'm dan met effecten weer in elkaar
het helemaal uit elkaar halen kost een hoop ruimte en ik ga er gemakshalve maar van uit dat wmm dat op C zet.

voor de rest wet ik niet veel van wmm, maar door de opmerking "voldoende schijfruimte"
 
het was geen ruimteprobleem, die 309 GB is op mijn Cschijf.
Na veel geploeter ben ik erachter gekomen dat het ligt aan het effect "uitfaden naar wit", onbegrijpelijk natuurlijk, maar dit effect eruit gooien heeft het probleem opgelost...
 
mooi dat je er achter ben, wellicht wil het lukken om daarna de film nog een keer te doen (de nieuwe dus)
en dan alleen het faden naar wit, heb je toch wat je wil kost alleen een extra slag.

maak je je dan zorgen om de kwailiteit?? schrijf dan de 1ste keer weg naar een formaat met weinig (geen) compressie
en dan kan je gaan comprimeren als alles naar wens is, comprimeren kost de meeste kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan