Companyweb SBS 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
513
Bij mij werkt companyweb niet. Toen ik SBS installeerde stond er voor Intranet een kruisje. Heeft dat ermee te maken en hoe krijg ik companyweb weer werkend?
 
companyweb is inderdaad het Intranet voor de interne medewerkers/gebruikers. Dus zonder dat (geen vinkje erbij of kruisje erdoor bij installatie) heb je geen A-record in je interne DNS die companyweb heet, en ook geen (Intranet-)website op je SBS server die companyweb heet.

Tijs.
 
Er is wel een A record maar hoe kan ik hem werkend krijgen? Opnieuw proberen te installeren?
 
Als ik Doorgaan met setup nog een keer uitvoer om intranet opnieuw proberen te installeren moet dan alles weer opnieuw ingesteld worden of niet? Of is er een andere manier om intranet opnieuw te installeren?
 
Laatst bewerkt:
Na-installeren van Companyweb kan zónder een volledige herinstallatie van SBS2003.
Kijk hier, vanaf ongeveer 2/3 van de pagina, vanaf "Install the Windows SharePoint Services 2.0 companyweb Web site for Windows Small Business Server 2003"
Is dus feitelijk een extra Windows-onderdeel toevoegen via Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen installeren en verwijderen.

Succes,

Tijs.
 
Ik vermoed dat het NIET nodig is om Sharepoint eerst te deïnstalleren. Per slot zet je met companyweb extra bestanden bij de Sharepoint installatie. Probeer het dus eerst zónder Sharepoint te deïnstalleren.

Krijg je problemen, dan kun je de stappen zetten in "Remove the Windows SharePoint Services 2.0 companyweb Web site for Windows Small Business Server 2003" (eerste deel van de webpagina), voorzover bij jou van toepassing, en daarna de installatie doen (2de deel van de webpagina).

Tijs.
 
Je terugmelding is weer onvoldoende: Welke foutmelding kreeg je erbij? Het kan maar beter niet die "An error occurred while installing Windows SharePoint Services 2.0 and creating your Intranet site." zijn, want die wordt gewoon behandeld in de link die ik je gaf (=een update installeren).

Tijs.
 
Tijs, er komt volgende week iemand kijken bij onze server, die gaat het proberen op te lossen. Bedankt voor jou hulp.
 
Intranet/companyweb op SBS2003

Zit met dezelfde fout. Heb al op allerlei manieren geprobeerd om SPS opnieuw te installeren.
Server ook volledig opnieuw geinstalleerd, ServicePacks voor Windows 2003 Server eerst geinstalleerd en toen de SBSsetup gedaan maar dan komt alsnog dezelfde fout.
Is er bij jou al een oplossing gekomen?
 
Beste dat je éérst de gewenste SBS-onderdelen installeert en dán pas servicepacks.
Overigens zijn er ook speciale servicepacks voor SBS, en het is van belang dat je de juiste volgorde gebruikt bij het installeren ervan. Als ik jou goed begrijp heb je alleen servicepacks voor W2003 gedownload en geïnstalleerd, dus niet de specifieke SBS-versies van die servicepacks.

Ik had ergens hier op het forum een mooi overzicht gezet van hoe de servicepacks (dus de mix van gewone W2003 servicepacks en de specifieke SBS2003 servicepacks) te installeren, maar die posting kan ik niet vinden.

Voor het traject t/m SP1, kijk hier voor de volgorde en wat je ervoor nodig hebt.

Hopelijk heb je er wat aan

Tijs.
 
Hey, bedankt voor je antwoord.
Die zijn me bekend.

Mijn volgorde is geweest:

W2003 SP1
W2003 SP2
Alle overige updates via Microsoft update
SBS compleet (dus exchange, hulpmiddelen voor server e.d.) (hier komt dus de fout met het kruisje voor "intranet")

Ik was van plan hierna SBS SP1 te installeren.
 
Waarom lees je niet mijn link van de vorige posting? Daarin staat o.a. dat je éérst SP1 voor W2003 moet installeren en pas daarná SP1 voor SBS2003.
Voor SP2 heb ik (zie vorige posting) niet de juiste volgorde bij de hand, maar voor SP1 staat het precies vermeld... Richt je dus voorlopig op SP1.
Zie in diezelfde link ook dat voor Sharepoint apart updates moeten worden geïnstalleerd in hetzelfde proces, en dat is van belang voor Companyweb/Intranet!

Dus nog maar even samenvattend:
a. Installeer SBS2003 helemaal opnieuw, en geef de juiste te installeren onderdelen aan die Companyweb/Intranet mogelijk maken.
b. Volg mijn link om die nieuwe SBS2003 op het niveau van SP1 te brengen. Kijk of het dan wat wil werken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

"Step 1: Download"
"Step 2: Install Windows Server 2003 Service Pack"
...
"Step 6: Install Windows Small Business Server 2003 Service Pack "

Ik heb het toch echt niet met mijn ogen.
Hier staat eerst W2003 SP1 en dan SBS SP1?
 
Moet ik vóórdat ik begin met Windows Server 2003 SP1 de SBSsetup draaien met companyweb/exchange/hulpmiddelen
(het is anders namelijk niet mogelijk om SBS SP1 te installeren omdat SBS dan nog niet geinstalleerd is)

of

Moet ik eerst W2003SP1 installeren,
dan SBSsetup draaien,
dan de andere updates (todownloadfilesandinstructions, 6 stappen)
en daarna W2003 SP2
met als kers op de taart Microsoft Update voor overige updates

(mijn vraag heel simpel; eerst SBSsetup of eerst W2K3SP1)
 
Waarom lees je niet mijn link van de vorige posting? Daarin staat o.a. dat je éérst SP1 voor SBS2003 moet installeren en pas daarná SP1 voor W2003.
Voor SP2 heb ik (zie vorige posting) niet de juiste volgorde bij de hand, maar voor SP1 staat het precies vermeld... Richt je dus voorlopig op SP1.
Zie in diezelfde link ook dat voor Sharepoint apart updates moeten worden geïnstalleerd in hetzelfde proces, en dat is van belang voor Companyweb/Intranet!

Dus nog maar even samenvattend:
a. Installeer SBS2003 helemaal opnieuw, en geef de juiste te installeren onderdelen aan die Companyweb/Intranet mogelijk maken.
b. Volg mijn link om die nieuwe SBS2003 op het niveau van SP1 te brengen. Kijk of het dan wat wil werken.

Tijs.

Hier geef je aan dat stap 6 voor stap 1 moet. Lees even goed...
 
Stond toch echt al in mijn eerste posting:
Dus nog maar even samenvattend:
a. Installeer SBS2003 helemaal opnieuw, en geef de juiste te installeren onderdelen aan die Companyweb/Intranet mogelijk maken.
b. Volg mijn link om die nieuwe SBS2003 op het niveau van SP1 te brengen. Kijk of het dan wat wil werken.

Oftewel eerst SBS2003 installeren met de opties die je wilt, en dan SP1 installeren op de juiste manier.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan