FILM VOB bestanden , wil er enkele SUBS en IFO of andere eruit willen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
150
ik zou alleen film bestanden willen behouden met nl subs, en engels audio, hoe zou ik het best, ermee beginnen ??

http://img442.imageshack.us/img442/3559/misluktbrandenopdvd.jpg

vb aan de hand van foto, zie je vele bestanden staan, dat als ik die aanklik op computer, dezelfde menu voorgeschoteld krijg
bv VTS_19_0
VTS_19_0
VTS_19_1
VTS_20_0
VTS_20_0
VTS_20_1 ======= > kan ik deze wissen, ik wil daarmee eens expermiteren.

Zijn er grote software's programma's(die alles mogelijk maakt), waarvan ik bv weet,welke 'nl-subs' bestand is, of dat de engelse audio dat bestand is,
DIt zijn de film bestanden, maar zijn dit VTS_18_0(108 kB_bUP-bestand)(VTS_18_0-108 kB-(.ifo)(VTS_18_0-89.464 kB(.vob)
daar bij ook nodig,

VTS_18_0 108 kB BUP-bestand
VTS_18_0 108 kB VLC media file (.ifo)
VTS_18_0 89.464 kB VLC media file (.vob)
VTS_18_1 1.048.574 kB VLC media file (.vob)
VTS_18_2 1.048.574 kB VLC media file (.vob)
VTS_18_3 1.048.574 kB VLC media file (.vob)
VTS_18_4 1.048.574 kB VLC media file (.vob)
VTS_18_5 223.918 kB VLC media file (.vob)

Na vele dagen uitzoeken geraak ik steeds op de verkeerde pad, en weet geen raad meer,daar op internet vanalles wordt gepresenteerd van software's en meer avi verwerkingprogrammas zijn.

Dank aan, vrijwillige medewerkers.
(Ik ben er soms tussen uit vanwege werk, maar laat er geen dag tussen uit zitten)

tips voor anderen: vob-files afspelen, doe ik het liefst met vlc-player(vb.versie 1.0.5)
brandprogramma: nero 7 (wel niet tevreden, al veel dvd slecht gebrand en mislukt)
 
Laatst bewerkt:
voor anderen, handige tip

.IFO bestanden , deze bevatten de informatie hoe een dvd moet spelen en zorgen voor de aansturing van het geheel
(ondertitle, hoofdstukken, talen etc)

.BUP , back-up bestanden van de ifo's

.VOB , de daadwerkelijke video, audio en ondertitels
 
je ben zelf al een heel eind op weg met je tweede post, dat van IFO , BUP en VOB.

als er in de ifo alleen besturing zit (retorisch, het is zo) en de bup is een back-up van de ifo
dan blijft alleen de vob over,
hier zit dan ook alles in. nl. : verschillende ondertitel sporen , verschillende audio sporen en video.

dat houd dus in dat je de hele dvd uit elkaar moet gaan halen en dan de niet gewilde subs en audio-sporen er uit halen en dan weer de dvd opbouwen (met hoofdstukken en navigatie?? )
heel erg veel werk.... en waarvoor??

alhoewel, ik moet in één keer aan dvd shrink denken hiermee kan je vrij makkelijk subs en audio weg halen
en als je aangeeft dat ie de video niet mag comprimeren zal het ook wel niet zo lang duren.

let wel; als in de structuur van de dvd staat dat ie zonder ondertitel begint zal dit zo blijven
en als in deze structuur staat dat ie met de franse audio moet beginnen en er is geen franse audio dan kan dit best fout gaan met afspelen.
 
Leuke bericht 'turn', ben beter op weg nu

nu dat ik weet dat VOB ook nog niet volledig ontleed is, heb ik de volgende files naar de andere map gedaan.
o.a. VTS_18_0 .....tot VTS_18_5 naar aparte map(http://img44.imageshack.us/img44/2836/01apartemapgesaved.jpg),

vervolgens met vobedit (link= http://img811.imageshack.us/img811/1332/vobeditv06.jpg

daarna demuxen met vobedit geeft audio en beeld apart,http://img32.imageshack.us/img32/555/vobeditdemuxd.jpg

Nu ga ik engelse en vlaamse audio verwijderen;
VTS_18_0.80 306.782 kB
VTS_18_0.81 262.956 kB

nu behoud ik nog het volgende:
VTS_18_0 3.464.528 kB
VTS_18_0.81 262.956 kB

Ben ik op goede pad of zit dit al verkeerd, nu nog uitzoeken waar precies subs zitten.
 
Laatst bewerkt:
ja ziet er wel goed uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik pas 2 keer met vobedit heb gewerkt
en dat is een tijd terug.
wat ik niet begrijp is dat je sup bestanden krijg, subtitle (zoals je ziet) is met een b

.sub is een bestands formaat van subviewer en subviewer 2
en deze heeft iets meer mogelijkheden dan een srt

ik zou de .sup veranderen in .sub en dan eens openen met submagic (of een andere ondertitel bewerker)
openen met kladblok haalt weinig uit behalve een tijd wachten en dan een hoop tekens.

goed dat je er plaatjes bij zet, scheelt een hoop vragen
ik persoonlijk vind het makelijker als de extensie achter het bestand staat.
-- open een map >> extra >> mapopties >> weergave >> extensies voor bekende bestandstypen verbergen, hier het vinkje weg --
 
anders kan je de subs ook rippen met subrip
 
goed nieuws en volmaakt, met maken van dvd

Film bevatte vele bestanden, en met branden van nero mislukte telkens, Hoe nu, opgelost?

TMPGEnc Authoring Works 4 , software

Deze software, wat vobedit voorbereid heeft, kan je met 'TMPGEnc Authoring' samen brengen, film,geluid en subtitle(srt bv.),

Voordeel van program, je kunt alles tevoren zien, voor je dvd brandt(besparing van dvd), menu's samenstellen,subtitle's bijwerken en geluid kiezen, en zelfs op dvd branden.


Voor ik met alles begonnen ben, dvd is gedownload en zonder veranderingen willen kopieren met nero(tevergeefs),zelfs tot veranderingen van instellingen, noppes, nu later met vobedit en subrip, TMPGEnc Authoring Works 4,(ifoedit) heb ik geopend maar weet niet of nodig was voor gebruik,.

Thanks 'voor medewerking 'turn', je was goed op hoogte van gebeuren.


P.S. : Voor degene die ook met deze methode werkt of anders tewerk gaat, laat wat van je horen, groetjes
 
Laatst bewerkt:
leuk te horen dat het gelukt is Henk.
tmpg enc ken ik wel van horen (lezen) maar nooit mee gewerkt, ik zal 'm onthouden.
en het helpen deed ik graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan