AC3 Codec over S/PDIF

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
180
Hallo,

Ik heb laatst een Receiver 5.1 set gekocht met 4 S/PDIF ingangen

1- Coaxiale - Blueray-DVD-HDD recorder
2- Optische - Digitale Decoder
3- Optische - LCD TV
4- Coaxiale - PC

Nu werken alle apparaten met het AC3 3/2/1 systeem (2front-1center-2surround-1sub) behalve mijn pc. ik heb namelijk een onboard soundkaart die AC3 wel toelaat als het al in dit formaat wordt gebracht maar kan zelf geen AC3 Coderen. DVD/Buray Films werken dus wel. maar Games en Internet Films dus niet.

Nu wil ik dit wel berijken dmv een Audio codec van FFDshow, hier zit namelijk een AC3 Codec in en de rest van de codecs spreken mij ook wel aan vandaar dat dit de beste optie is voor mij. maar doordat ik ook wndows 7 PRO x64 gebruik en die graag zijn eigen codecs gebruikt kom ik eigenlijk niet veel verder.

Nu is mijn vraag: heeft iemand ooit FFDshow werkend gekregen onder windows7 en hoe? of heeft een andere AC3 tip waar niet teveel voor geinstaleerd gemodificeert hoeft te worden, want ik wil mijn systeem zo clean en onbeschadigt mogelijk hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor uw reactie, ik zal het vandaag of morgen eens instaleren.

ps. blijkbaar werkt FFDshow wel, maar op een erg beperkte manier. hij wordt 1 keer in de 100 keer geladen wanneer een video bestand lijkt te matchen. de rest van de tijd blijft hij uit bij de anderen, wanneer dat wel werkende bestand dan wel wordt geladen dan werkt hij ineens wel weer. Ik weet het hem neit waar het probleem zit. ik hoop het met de hierboven beschreven codec te verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Welke codecs heb je eigenlijk nog meer geinstalleerd.

Ik gebruik bij mijn pc een JVC 5.1 receiver en om alles te kunnen afspelen gebruik ik een aantal codecs.

K-Lite Codec Pack FULL:
http://www.free-codecs.com/k_lite_codec_pack_download.htm

Daarbij gebruik dus die AC3Filter,na installatie ga je naar AC3 Filter Config om de boel in te stellen zoals je dat wilt.

WmpTagSupport http://sourceforge.net/projects/wmptagext/files/wmptagext/1.4/WMPTagSupportExtender.1.4.msi/download

Verder doe wij hier veel karaoke en dan heb je een Lyrics plugin nodig voor wmp.
http://www.lyricsplugin.com/
 
Hallo,

uuhm ik heb al een hele tijd geen codecs meer gebruikt, omdat ik ze simpelweg niet nodig had. maar sinds ik mijn nieuwe Philips Receiver heb en ik had vernomen dat mijn geluidskaart geen AC3 kan decoderen dacht ik laat ik het eens proberen met een AC3 Plugin.

Voorheen had ik een tijdje K-Lite gedraait maar dit was alles behalve goed, dit kan mijn ervaring zijn maar alles wat het zou moeten doen deed het niet en alles wat het niet zou meoten doen deed het wel. Hierdoor werkte mijn MCE/Xbox 360 media share/en andere multimedia toepasingen niet meer. dus heb het er daarna maar afgegooit.

sindsdien alleen FFDshow gedraait omdat daar over het algemeen de meeste Codecs in zitten en je het beter kan beheren. maar sinds de overstap van xp==> vista/win7 werkt deze niet meer op windows7 ook niet aangezien deze op dezelfde core loopt als vista.

FFDshow gebruikte ik altijd: Dolby Digital Decoder(Plus)/AC3/DSP/Dolby TrueHD/DTS HD/Decoded streams/subtitels/Speaker reorder(zodat je speakers kan veranderen zonder kabels te hoeven verwisellen dit waren de belangrijkste.

Video decoders gebruikte ik bijna nooit.

Mvg,
Night

[EDIT]

Nou ik heb het hoor, de codec loopt nu mee met mijn audio/video toepasingen, maar er is 1 probleem :S, hij loopt dan wel mee maar doet eigenlijk helemaal niks nuttigs. ik wil AC3Filter en FFDshow AC3 laten coderen zodat mijn receiver AC3 kan krijgen. alles werkt maar wanneer ik dan de S/Pdif optie aanzet en dan mijn multimedia toepassingen restart, worden de codecs niet meer geladen dus heb ik ook geen geluid. wanneer ik dan deze S/Pdif functie uitzet dan lopen ze gewoon weer mee.

Ik heb met VLC player en Nero Showtime al de ingebouwde S/Pdif optie aangezet en alles werkt dan perfect. Ik zie op het scherm van mijn receiver dat hij AC3ontvangt decodeert het daarna geweldig. dus mijn computer/geluidskaart/receiver ondersteunen het allemaal, het enige probleem is dat ik de software nog goed meot hebben ingesteld.

Ook had ik op de website van AC3Filter gelezen dat het mogelijk was dat de codecs niet werden geladen als het film bestand geen support had voor S/PDIF en je het dan maar tijdelijk moest uitzetten. maar het vreemde is dat de VLC en Nero ShowTime het dan wel kunnen.

Hoe hebt u dat ingesteld?

Rood: dacht ik goed te hebben staan
Paars: is de optie voor S/PDIF die dus neit werkt
Blauw: kan ik wederom S/PDIF aanzetten wat weer niet werkt
AC3-Filter.png



[EDIT]

Na lang proberen en uitesten is het met toch gelukt. ik kan nu elke film waar AC3 in zit verwerkt AC3 coderen en opsturen naar mijn receiver, met AC3Filter en FFDshow. de reden waarom dit eerst niet kon was omdat ze elkaar tegenwerkten.

Nu zit ik alleen nog over dit natedenken. zal het ook mogelijk zijn Games zoals World of Warcraft of Call of Duty via AC3 5.1 naar mijn receiver te sturen? want momenteel krijg ik er alleen nog maar stereo uit?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan