xs4all, connecties maken duurt lang/lukt soms niet indien wel dan volle snelheid np

Status
Niet open voor verdere reacties.

BieRRemco

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2010
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een xs4all internet connectie en heb sinds een paar weken een probleem met internet. :mad: Als ik een website probeer te openen dan duurt het lang om een verbinding te krijgen. Althans.. soms wel en soms niet. Het kan zijn dat het de ene seconde snel gaat en de volgende seconden (F5) duurt het een tijd voordat er een verbinding is gemaakt. Downloaden gaat op normale snelheid. Eenmaal een verbinding = perfect stabiel etc.

Ik heb getest met 3 computers ondertussen en allemaal 100% zeker virus/trojan vrij (Server thuis zijn die alle connecties monitort etc. en virusscanners gedraaid.)

Vandaag de xs4all helpdesk gebeld omdat ik er ziek van werd. Na 1.5uur praten en zij maar met de backoffice praten omdat ze niks snapt (goeie helpdesk hoor! :mad:) is er uit gekomen dat: Omdat WinMTR (een tracert tool) de eerste 3 hops als "cannot resolve hostname" (in window's tracert wel overigens) zijn al mijn computers besmet of is mijn netwerk niet goed. Ik heb mijn modem ook direct aan de computer aangesloten met nieuwe kabels, dus dat is het niet. Ze kon van de support niet in mijn modem kijken en waarden aflezen of alleen hele slechte rare waarden aflezen die volgens haar niet waar konden zijn. Ik heb het geprobeerd met 2 modems (Speedtouch 510 & 716 laatste firmwares).

De wijk staat bekend om de slechte bekabeling etc. dus ik denk zelf dat KPN maar op onderzoek moet uit gaan. Ik heb nog niets gehoord van de andere mensen in de straat omdat de meeste op vakantie zijn.

XS4ALL support is niet echt behulpzaam zover.

Iemand suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Opgelost..? misschien!

De xs4all belde net:

"Meneer, u kunt nu ook een gratis upgrade krijgen van ons naar de dubbele internet snelheid en u wordt overgeplugd naar een vdsl abonnement." oftewel een andere netwerkkaart in de gemeente meterkast.. wie weet gaat dat helpen.

Dacht ook al niet dat iemand suggesties zou hebben, helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan