Geen bass tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten541

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een laptopje gekocht; asus K52F sx134v Windows 7. Vrij standaard apparaatje verder. Wanneer ik echter mijn laptop aansluit op een speaker of headphone, ontbreken alle basstonen. De hardware is in orde, aangezien ze op ander pc wel normaal werken. Ik heb de instellingen bij 'geluid' ook wat afgezocht, maar zonder resultaat. Heb ik dan gewoon een dermate slechte geluidskaart dat het geluid er zo verfrommeld uitkomt? Er zit namelijk geen enkele bass in. Of zit dit hem ergens anders in?


Bvd voor de hulp,

Maarten (new)
 
Laatst bewerkt:
Zet in realtek soundregelraar op krachtig(even aan zetten kan ook helpen) op dat tekentje
 
Er zit een (onboard) Intel HD geluidskaartje in, dat zou een zeer behoorlijk geluid moeten geven...
Misschien staat er een geluidseffect ingeschakeld?
Kijk even in Windows Mediaspaler (bij beeld > opties > equaliser en srs/wow effecten) of er iets vreemd ingesteld staat....
Er zou ook een HD audio mixer op de lapop moeten staan... (AZALIA)
 
Laatst bewerkt:
Die Audiomixer kan ik nergens vinden, en de instellingen van wmp zijn volkomen normaal. Doordat het een zeer recente aankoop is, staat vrijwel alles nog in 'standaard'. Ik begrijp er werkelijk niks van. Hetvolgende vond ik in de handleiding:

De aansluiting voor de hoofdtelefoon (1/8Inch) wordt gebruikt om het audio-uitgangssignaal van de notebook aan te sluiten op luidsprekers met een versterker of een hoofdtelefoon. Betekent dit dat ik een versterker mis ofzo? Voor goede kwaliteit?

Ik heb werkelijk geen idee. Toch maar weer bedankt tot zover.
 
Bij PC speakers zit altijd (in één van de boxen) een eindversterker ingebouwd. Het geluidsniveau dat een geluidskaart kan leveren is net genoeg voor een headset of kleine laptop speakertjes...

Heb je een CD met drivers bij het systeem gekregen? Of staan er misschien drivers op een partitie op de harde schijf? Kijk eens of je iets met AZALIA vindt.....
 
Ach, je zult het altijd zien dat het foutje in zulke kleine dingetjes zit. De drivers die op een cd werden meegeleverd had ik allemaal geïnstalleerd. Dat hielp eerst niet, maar ik vond onder alle programma's SRS Lab>premium sounds control panel, dat was de boosdoener, met een klik op de grote uitknop was het probleem opgelost.

Hartelijk dank voor uw hulp allen! Zo komen we er wel weer uit, ik ben dus nieuw hier, maar ga zeker nog eens terug komen met een vraagje, ben zeer te spreken over de vlotheid waarmee je hier te woord wordt gestaan;)
 
@Jeffrey01

Allereerst welkom op helpmij.
Het is niet toegestaan om in te breken in een andermans topic.
Gelieve je eigen vraag te stellen.
Succes verder, jackall:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan