pinnacle 14 + systeem eisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrrie

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
155
hallo

ik werk met pinaccle 14 om filmpjes van mijn dig. camera te bewerken

mijn huidige computer trekt dit slecht
beeld gaat af en toe op zwart, loopt soms vast

nu wil ik graag een nieuwe laptop aanschaffen
maar waar moet ik op letten voor digitale beeldbewerking?
wat is van belang. geheugen of videokaart, of??
 
Als je naar de minimale systeemeisen kijkt die Pinnacle op haar website noemt:

- Windows 7, Windows Vista (SP2),Windows XP (SP3)
- CPU: Intel Pentium or AMD Athlon 1.8 GHz (2.4 GHz or higher recommended), Intel Core2 Duo 2.4 GHz required for AVCHD*, Intel Core2 Quad 2.66 GHz or Intel Core i7 required for AVCHD* 1920
- System Memory: 1 GB system memory recommended, 2 GB required for AVCHD*
- Graphics Card: DirectX 9- or 10-compatible graphics card with 64 MB (128 MB or higher recommended), 256 MB required for HD and AVCHD*
- Sound Card: DirectX 9 or higher compatible sound card, sound card with surround sound output required for preview of surround sound mixes**
- Disk Space: 3.2 GB
- Drive: DVD-ROM drive to install software, CD burner for creating Video CDs or Super Video CDs (S-VCDs), DVD burner for creating DVD and AVCHD* discs

Had zelf een oudere versie op een laptop staan, maar dat is zooooo traag. Heb 'm nu op m'n 'vaste' pc staan en dat gaat stuk beter. Toch allemaal net iets beter qua processor/intern geheugen en videokaart.
 
avchd is een vorm van hd (720 en 1080) als je dus een hd camara hebt of wil hebben in de toekomst
heb je een beste laptop nodig.
wat hfoppen al zei, het is wat beter betaalbaar als je een desktop neemt met de juiste hardware.

om hd te bewerken en te kijken heb je veel rekenkracht nodig en tijdelijke opslag is ook heel fijn
rekenkracht is de processor, tijdelijke opslag is ram geheugen.
een videokaart hoef je niet al te gek te doen, tenzij je ook graag games speelt.

wat ik mis in het verhaal is 'stuurt pinnacle ook meerdere cores van de processor aan'
en zo ja hoeveel max (net ff gezocht bij pinnacle, wat k*t site zeg, ik kan het niet vinden)
maar zie het zo
een dual core 2.8 is lekker vlot als je maar 1 core aan stuurt , nl. 2.8 * 1 = 2.8
een quad core 2.1 is dan 2.1 * 1 = 2.1
maar als je 3 cores aan stuurt , 2.1 * 3 = 6.3
zo is het wel een beetje simpel gezegt, maar je snapt het idee
 
een dual core 2.8 is lekker vlot als je maar 1 core aan stuurt , nl. 2.8 * 1 = 2.8
een quad core 2.1 is dan 2.1 * 1 = 2.1
maar als je 3 cores aan stuurt , 2.1 * 3 = 6.3
zo is het wel een beetje simpel gezegt, maar je snapt het idee

daar snap ik niet veel van, die term zegt me niets

de rest snap ik aardig

bedankt voor de adviezen
 
een processor heeft een bepaalde snelheid, in mijn voorbeeld 2.8 of 2.1 (2.8 is sneller)

vroeger had je alleen maar processors met één kern (de kern doet het werk)
tegenwoordig ook met 2, 3 of 4 kernen

windows kan het werk verdelen over de kernen
stel je gaat : schaken tegen de pc en video bewerken (hiervoor is veel processor kracht nodig) en je hebt 2 kernen

kern 1 draait windows en het schaak programma
kern 2 draait alleen het video bewerken en wordt dus niet langzamer door het schaken
maar stel je nu voor dat je alleen gaat video bewerken en het bewerkings programma kan die 2 kernen beide aansturen.
kern 1 draait windows en het video bewerken
kern 2 draait ook video bewerken
en vele handen maken het werk licht, ook voor de pc.
 
ik kan misschien beter een simpeler film programma kiezen als ik het zo bekijk wat jullie schrijven

ik wil gewoon selecties uit filmpjes knippen, overgangen maken, teksten ertussen plakken
dan gebruik ik waarschijnlijk 90% van de mogelijkheden van pinaclle niet

is er een minder zwaar filmprogramma? wat dan wel lekker draait op een laptop
(windows movie maker vind ik geen optie)

ik wil graag op een laptop werken:eek:
 
ik denk dat er ergens wat is mis gegaan met de uitleg.

om HD-film af te spelen heb je een snelle pc nodig, om HD-film te bewerken niet.
het probleem is alleen; om makkelijk te bewerken is het wel fijn als je ook kan zien wat je aan het doen ben.
het daadwerkelijke bewerken duurt alleen maar langer met een langzame pc.

je hebt helaas nog niet vertelt welk filmformaat je gebruikt.
 
als je dus inderdaad opneemt in de full HD stand (zou zonde zijn als je dat niet deed)
dan heb je dus een krachtige laptop nodig.

als je twijfelt en je weet niet waar al die getallen op slaan (specificaties van de hardware)
vraag verder, zoek termen en lees er over, vraag advies, neem de zo een film mee naar de winkel en vraag of je op de betreffende pc een filmpje mag afspelen. je eigen ogen bedriegen je niet.

beter 5 keer vragen om uitleg dan 1 keer een laptop kopen voor €500,- en er niks mee kunnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan