probleem met geluid software

Status
Niet open voor verdere reacties.

dawood18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Berichten
4
hallo allemaal

ik heb een paar dagen geleden windows 7 op mij pc gezet, en nu heb ik het probleem dat ik me geluid niet geïnstalleerd krijg.
ik heb van alles al geprobeerd, maar elke keer blijft bij apparaatbeheer een vraagteken staan bij multimedia audio controller

ik zag bij een andere post dat jullie hem konden helpen met zijn hardware-id dus hier is mijne:
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6&REV_10
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&CC_040100
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&CC_0401

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg:thumb:
 
ik heb een maand of 2 geleden windows 7 al geinstalleerd, maar toen bleek het een beta versie te zijn en nu heb ik de goede versie.

maar in die maanden met die beta versie heb ik wel gewoon geluid gehad, toen had ik via een driver programma de software geinstalleerd maar kan nu helaas die programma niet vinden en op internet niks vinden.

de site had geen nut helaas maar nu heb ik pc wizard gebruikt en staat er:
Audio Apparaat : C-Media Electronics CMI8738/C3DX PCI Audio Device
Audio Apparaat : Intel 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller

en ook een andere programma maar dan krijg ik:
realtek-rtl8168b-8111b

als ik beide installeer krijg ik het zelfde resultaat: geen geluid en nog steeds een vraagteken bij multimedia audio controller

die van c-media begint niet eens met installeren omdat hij geen hardware herkent.
 
Ik weet niet welke driver van c-media je gebruikt hebt, maar ik vermoed dat je de met de bovenste driver op deze webpagina ("CMI8738-LX Windows 7 RC Build7600") een goede kans maakt.

Succes,

Tijs.
 
Fijn dat het gelukt is.

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan