Ziggo wel op Windows7 en Vista, niet op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaren101

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Berichten
3.195
Ik ben overgestapt van KPN ADSL naar Ziggo. Ik heb vanaf het Ziggo modem een kabel naar een klein Asus routertje. Van hieruit ga ik naar 3 PC's. Een met Vista; geen probleem. Een met Windows 7; geen probleem. De derde heeft XP en ik krijg hem helemaal niet aan het netwerk.
Let wel, met de KPN werkte het eergisteren nog prima. Ik ben kabels aan het wisselen geweest, ik heb alle PC's rechtstreeks aan het modem gehangen, ik heb met ipconfig een flushdns gedaan, release en renew. Ik heb de netwerkpoort driver van mijn XP PC opnieuw geladen. Maar het wil niet. Vista, Windows7; prima. XP probeert wel een IP adres te krijgen maar krijgt niets.

Ik heb geprobeerd het modem te pingen maar dan krijg ik host niet gevonden.

Het lijkt wel of na het wisselen van provider de poort van de PC is overleden. (overigens heb ik in huis nog 2 XP PC's en die lijken hetzelfde probleem te hebben.

Wie heeft er nog een idee?

Ron
 
Kabel fout

Hoi,

Ik denk dat je probleem in de kabel licht. Kijk is in welke poort je zit in je router. is dat geen tv poort / is de kabel wel goed? Probeer je vista of windows 7 pc/laptop eens op die kabel...

Laat even iets horen!

Succes
 
Ik ga ervaan uit, dat alle computers via een netwerkkabel met de router zijn verbonden. Gewoonlijks heb je een klein LED'je waat oplicht indien je met een netwerk bent verbonden. Licht dat op of niet. Indien niet, is het kabel nog goed?

Anders zet even de firewalls van de XP machines uit en kijk of het dan werkt...

Meer kan ik even niet bedenken...:thumb:
 
Hoi,

Ik denk dat je probleem in de kabel licht. Kijk is in welke poort je zit in je router. is dat geen tv poort / is de kabel wel goed? Probeer je vista of windows 7 pc/laptop eens op die kabel...

Laat even iets horen!

Succes

De router heeft geen tv poort en de foute PC was ook rechtstreeks aangesloten, dus zonder de tussenkomst van routers direct op het Ziggo modem

Ron
 
Ik ga ervaan uit, dat alle computers via een netwerkkabel met de router zijn verbonden. Gewoonlijks heb je een klein LED'je waat oplicht indien je met een netwerk bent verbonden. Licht dat op of niet. Indien niet, is het kabel nog goed?

Anders zet even de firewalls van de XP machines uit en kijk of het dan werkt...

Meer kan ik even niet bedenken...:thumb:

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Het ledje geeft licht en knippert niet, de kabel is goed want die werkt wel op de andere computers en de firewall staat uit. Wellicht kan je toch nog wat meer verzinnen?!?!?

Ron
 
werkt er wel 1 pc op de asus router?
 
en hij staat niet uitgeschakeld?
een vast ip adres geven mischien?
 
Kijk 's bij de netwerkconfiguratie van de XP machines of "automatische configuratie ingeschakeld"
ingesteld is.
Edit: Hier de link naar de door Ziggo ondersteunende routers.
 
Laatst bewerkt:
Misschien heeft ziggo iets tegen een Asus router, wordt in ieder geval niet ondersteunt
 
Doe eens Start > Uitvoeren (Zoeken bij W7/Vista) > ipconfig /all en vergelijk eens de uitkomsten met elkaar.

Heb je alles al uit (stroom er af) gehad, een half uurtje laten staan, modem aan en geheel opstarten, router idem, dan PC's aan en aansluiten?
 
Hoi,

Verwijder de netwerkkaart uit de hardwarelijst (rechtsklikken op 'Deze computer' > Eigenschappen; tabblad 'geavanceerd' .... etc).
Na een herstart wordt de driver opnieuw geïnstalleerd.
Daarnaast - en daar gaat het met name ook om - worden alle via de netwerkkaart ingestelde netwerkverbindingen verwijderd.
Er is dus 'blanco' netwerkconfiguratie als je weer verbinding maakt tussen pc en router.
Vaak is daarmee het probleem verholpen.
 
en hij staat niet uitgeschakeld?
een vast ip adres geven mischien?

Nee, hij heeft geen vast IP. Heb ik wel geprobeerd; de DNS server als vast IP en gewoon botweg alle velden ingevuld; werkt op geen enkele manier.
Staat ook niet uitgeschakeld. Mijn eerste ingeving was uitschakelen en weer aanzetten. Dat hielp niet

Ron
 
Kijk 's bij de netwerkconfiguratie van de XP machines of "automatische configuratie ingeschakeld"
ingesteld is.
Edit: Hier de link naar de door Ziggo ondersteunende routers.

Ik snap niet wat je bedoeld met "automatische configuratie ingeschakeld". Waar kan ik dat vinden? De Asus wordt niet ondersteund maar werkt wel voor 2 computers. En ook als ik rechtstreeks met de computer op het modem ga, dus zonder tussenkomst van enige andere hardware (alleen de kabels) dan werkt het ook niet

Ron
 
Doe eens Start > Uitvoeren (Zoeken bij W7/Vista) > ipconfig /all en vergelijk eens de uitkomsten met elkaar.

Heb je alles al uit (stroom er af) gehad, een half uurtje laten staan, modem aan en geheel opstarten, router idem, dan PC's aan en aansluiten?

Ik heb ipconfig /all gedaan. In het begin had ik het verrassende resultaat dat 2 computers die over hetzelfde apparaat gaan verschillende DNS servers hadden. Nadat ik alles van de spanning had gehaald en na 30 seconden weer terug had gezet kregen 2 computers hetzelde DNS server adres. De derde vond niets, vanaf die machine kan ik de DNS server ook niet pingen.

Waarom zou ik een half uur moeten wachten met aanzetten in plaats van 30 seconden?

Ron
 
Hoi,

Verwijder de netwerkkaart uit de hardwarelijst (rechtsklikken op 'Deze computer' > Eigenschappen; tabblad 'geavanceerd' .... etc).
Na een herstart wordt de driver opnieuw geïnstalleerd.
Daarnaast - en daar gaat het met name ook om - worden alle via de netwerkkaart ingestelde netwerkverbindingen verwijderd.
Er is dus 'blanco' netwerkconfiguratie als je weer verbinding maakt tussen pc en router.
Vaak is daarmee het probleem verholpen.

Op deze manier heb ik het nog niet geprobeerd. Ik heb wel de driver uninstalled vanuit "mijn software". Dit ga ik vanmiddag proberen

Ron
 
Als je de UTP kabel in de netwerkkaart stopt van de xp machine, knippert er dan een geel/oranje lichtje op de netwerkkaart.
Zo nee, dan is of de netwerkkaart uitgeschakeld in de bios of hij is stuk.
 
Vraag gaat op opgelost!!!:eek:

Met een nieuw modem gaat het een stuk beter; foutje van de monteur :eek:

Allemaal bedankt voor the meedenken:thumb:

Ron
 
Vraag gaat op opgelost!!!:eek:

Met een nieuw modem gaat het een stuk beter; foutje van de monteur :eek:

Allemaal bedankt voor the meedenken:thumb:

Ron
Die mogelijkheid is er altijd,dat hadden wiij toch niet op kunnen lossen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan