Windows 7 ftp netwerk locatie openen in windows verkenner hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbean1

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Berichten
48
ik heb dus gisteren een laptop gekocht met windows 7 en ik moet nog een beetje op weg komen.

maar kan iemand mij vertellen hoe je een ftp netwerk locatie kan openen in windows 7 verkenner (windows explorer)

heb namelijk gekocht voor huiswerk en beheren van websites

het is een packard bell easynote TJ65

Edit:

ik heb al geprobeerd de map te openen via windows explorer maar dan komt er een nieuw internet explorer venster
 
Laatst bewerkt:
Je moet een netwerklocatie toevoegen, waarbij (indien nodig) je de benodigde gebruikersnaam + wachtwoord erbij opgeeft.
Zie bijlage hoe ik (in XP) een netwerklocatie heb toegevoegd, namelijk ftp://ftp.microsoft.com en die dan kan openen alsof het een Verkenner-venster is. Ik kan er ook mappen/bestanden er vandaan/naartoe slepen en mappen maken (als ik het gebruikersrecht had gehad) etc.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • netwerklocatie_xp.JPG
    netwerklocatie_xp.JPG
    69,9 KB · Weergaven: 1.059
Hopelijk hebben anderen nog tips, ik heb ze niet (meer).

Tijs.
 
Bedankt voor je aanmoediging! :)

Nu heb ik zelf Vista, maar misschien maak je die netwerklocatie verkeerd aan. Voor Vista (vermoed dat het voor W7 hetzelfde werkt):
Rechtsklik op het icoontje Computer op het bureaublad, en kies Netwerkverbinding maken.
Klik op het blauwgedrukte "Verbinding met een website maken waar u documenten en afbeeldingen kunt opslaan".
Doe je instellingen. Er wordt gemeld dat de netwerklocatie in Computer wordt opgeslagen.
Je kunt dan het nog openstaande scherm "Netwerkverbinding maken" annuleren.
Als ik dan dubbelklik op de zojuiste gemaakt netwerklocatie in Computer, dan zie ik gewoon een Verkennervenster, net zoals onder XP.

Overigens is het vanuit Internet Explorer 8 wel mogelijk een geopende FTP-site in Verkenner weer te geven:
Beeld -> FTP-site in Windows Verkenner openen

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik snap precies wat je zegt ik heb het ook gedaan
nieuwe netwerk map met mijn ftp site
als ik klik komt er een nieuwe venster met internet explorer
maar zoals je ziet in de bijlage kan ik niet openen in windows verkenner
want ''FTP-site in Windows Verkenner openen'' staat er niet
 

Bijlagen

  • test.jpg
    test.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 484
Interessant. Het blijkt dat er een instelling is in Internet Explorer 8 die hier mee te maken lijkt te hebben. Zie hier voor een engelse versie die het hopelijk mogelijk maakt voor je.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat Beeld -> FTP-site in Verkenner openen niet beschikbaar was (in zowel IE7 als IE8), dus ik vermoed dat het inderdaad een instelling is in jouw Internet Explorer 8. Hopelijk lukt het met bovengenoemde tip.

Succes,

Tijs.
 
Je bent echt super dnties !!!!!!!
het werkt
ik gun je het beste
bedankt :D
ik kan niet w8ten om een topsite te bouwen :p
 
Mooi dat je ermee geholpen bent, en bedankt voor de vriendelijke terugmelding.

Interessant is of die netwerklocatie in Computer nu ook rechtstreeks in Verkenner opent ipv. in Internet Explorer. Wil je dat nog even melden aan het forum?

Daarna graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Klopt wat je zegt als ik nu via computer naar mijn netwerklocaties ga en ik klik erop wordt het geopend via windows verkenner

OFFTOPIC:
het enige wat ik mis is een goed/leuk idee om een website op te bouwen wat een extra zakcentje geeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan