Geen machtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielszo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
3
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn computer. Als ik iets wil opslaan, staat er dat ik geen machtiging heb daarvoor. Ik heb gister een nieuwe PC gekocht en ik heb zelf geen idee hoe. ik heb al op dit forum rond gezocht en er wat over gevonden maar daar snap ik zelf niks van.

Gr,
Niels
 
Het is de bedoeling dat je vragen openlijk en door iedereen behandeld (kunnen) worden. Je moet dus niet mails naar helpmij-lezers gaan sturen, want dat wordt niet op prijs gesteld (ook niet door mij).

Verder staat je vraag verkeerd, want hoort in de forum-sectie van het besturingssysteem dat draait op je pc, niet in "Internet delen".

Dan geef je veel te weinig informatie over je probleem:
a. Welk besturingssysteem draait op je pc?
b. Wáár probeer je bestanden op te slaan?
c. Wáár heb je die op te slaan bestanden vandaan? Downloaden? Memory-stick? CD-rom?
d. Hoe groot zijn die bestanden?
e. Zou het niet kunnen zijn dat die virussen etc. bevatten, zodat je anti-virusprogrammatuur het opslaan verhinderd?
f. Heeft je account (ook) beheerdersrechten op je pc, of gebruik je een beperkt account?

Wat ík zou doen is een data-cdrom in je pc stoppen, en vanaf die CD een klein bestand kopiëren naar je bureaublad. Werkt dat, dan kijken of je datzelfde bestand ook in de hoofdmap van de C: schijf kunt opslaan. Wellicht geeft dat duidelijkheid hoe 'breed' je probleem eigenlijk is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
4


Ik probeer het op me C schijf op te slaan. Ik ben niet zo heel erg ervaren met die dingen daarom ben ik hier :) ik hoop dat je aan dit plaatje iets hebt?
 
Dat je niet zo ervaren bent is geen probleem. Wél is het een probleem als ik 6 vragen stel in mijn vorige posting en maar antwoord krijg op 1 vraag daarvan. Beantwoord dus ook de andere 5 vragen.

Bovendien zou je eerst eens moeten gaan testen met die data-cd waar ik het over had, zodat duidelijk wordt of je met een algemeen machtigingsprobleem te maken hebt of met slechts op 1 (of enkele) mappen.

Tijs.
 
a. Welk besturingssysteem draait op je pc? ?
b. Wáár probeer je bestanden op te slaan? C:
c. Wáár heb je die op te slaan bestanden vandaan? Downloaden? Memory-stick? CD-rom? Kladblok, veranderen en weer opslaan.
d. Hoe groot zijn die bestanden? klein
e. Zou het niet kunnen zijn dat die virussen etc. bevatten, zodat je anti-virusprogrammatuur het opslaan verhinderd? nee, net nieuw en AVG is actief
f. Heeft je account (ook) beheerdersrechten op je pc, of gebruik je een beperkt account? Ja, dat is deze. en daar had ik ook al aan gedacht.

En wat is een Data- CD ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan