Bewerken van Full HD Beelden onmogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

huib23

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Berichten
86
Beste,

Deze vakantie gingen wij naar Amerika en wou graag na de vakantie een film maken en vervolgends op DVD te branden.
Ik heb dit vaker gedaan maar niet met die camera die ik net nieuw gekocht had. Ik heb voor de vakantie een
Toshiba Camileo H30 gekocht, een prachtige en handzame Full HD camcorder.

Nu ik terug ben van vakantie wou ik gelijk gaan beginnen met de film, ik gebruikte hiervoor Pinnacle omdat ik daar gewend mee ben. Toen ik een prachtig menu gemaakt had met de hoofdstukken wou ik beginnen met het importen van de 3124 fragmenten.
Pinnacle gaf een melding dat de filmstructuur niet werd ondersteund en ik kon de fragmenten dus niet openen. Daarna heb ik het maar geprobeert met: Vegas Pro, Adobe Premiere, etc. Nergens wouden de fragmenten geopend worden. Ik dacht dat er niks anders op zat om ze dan maar te gaan converteren. Ik had de helft van de fragmenten al geconferteerd totdat ik een filmpje ging vergelijken met het orginela AVI bestand. Erg veel kwaliteit was verloren gegaan en het zag er niet mooi uit.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen ... Bij de camera zelf zat een trial van Movie Edit Pro 15 Plus, misschien dat iemand mij kan veretellen hoe dat werkt zodat ik de volledige versie kan kopen.

Groet,

Huib
 
Ik gbruik die niet omdat die fragmenten niet kan geopend worden met geen een edit programma

gr
 
ik kom helaas nergens relevante informatie tegen in je verhaal

1 in welk formaat heb je opgenomen?
2 wat is de extensie van de files?
3 spelen ze wel af op je pc en gaat dit vloeiend?
4 hoe heb je ze over gezet op je pc?
5 welke versies van Pinnacle, Vegas Pro, Adobe Premiere, etc?? heb je gebruikt?

het converteren naar een ander formaat laten we maar ff aan de zijkant liggen, maar ook dit hoeft met een goed programma weinig kwaliteit te kosten.

wat wil je aan het eind bereikt hebben?
een dvd of een film in hoogste kwaliteit op de pc of een blu-ray of nog weer iets anders.

uiteraard kunnen de nieuwe versies van de bewerkings software wel omgaan met hd, maar misschien kunnen ze niet omgaan met de avi container
 
Het kan zijn dat de codec die de camera gebruikt niet door jouw versie van Pinnacle Studio wordt ondersteund. Je camera schijnt de H.264 codec te gebruiken. Hij heeft .avi als extensie?
Het lijkt me dat Studio vanaf versie 12 daar wel mee overweg kan, en anders versie 14 wel. Dan hoef je ook geen nieuwe software te leren. Wat je ook nog kunt doen is met het (gratis) programma GSPOT bekijken wat voor soort videobestand het is. Open daarvoor het originele bestand in Gspot.
Om Full HD te bewerken heb je een redelijk nieuwe, snelle computer nodig, met een dikke videokaart (512 MB geheugen min.). Anders is het niet te doen.

http://www.headbands.com/gspot/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan