DVD branden, maar geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

battlefield2

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
31
Beste helpmij,

Ik heb een film op mijn pc staan. In de map waarin de film staat is er een map video_ts. In die map zitten ifo, bup en vob bestanden.
Ik kan de film op mijn pc afspelen, geluid synchroon beeld goed enzo.
Ik heb met het programma ROXIO CREATOR LE, BURN CD & DVD, die map op een dvd gebrand. En als ik die dvd afspeel krijg ik het film menu en dan kan ik ook de film starten, maar er is geen geluid. Nouja wel geluid effecten en muziek maar geen gesproken tekst....
ideetjes?
 
Laatst bewerkt:
Zelf denk ik dat je te snel hebt gebrand. Heeft de schijf trouwens wel geluid wanneer je hem zelf in de computer doet? Voor beginners kan een tutorial als deze erg goed helpen.
 
ik weet niet of het kan maar waarschijnlijk heeft hij allen de video bestanden gebrand en de audio bestanden niet.
want je heb 2 mappen die je erop moet branden. ik brand zelf met deepburner pro (deepburner(+crack :p)) waar je die 2 (staan in een map) MOET selecteren (dus de map waar die 2 mappen in staan).
 
ik weet niet of het kan maar waarschijnlijk heeft hij allen de video bestanden gebrand en de audio bestanden niet.

nee dat kan niet, er staan weliswaar 2 mappen in een dvd ; VIDEO_TS en AUDIO_TS
maar de AUDIO_TS map is (bijna) altijd leeg, deze moet wel op een dvd staan.

de audio (sporen) zitten in de .VOB bestanden
 
geen geluid na branden van films op dvd met Roxio 2010

Hallo allemaa
met bovenstaand programma geen geluid op dvd
met programma zoals Windows Livemoviemaker lukt het wel
Maar met Roxio creator 2010 kan je meer dus wie weet er een oplossing
ik heb ook Magix geprobeerd maar dat vind ik niks duurt te lang enz
grt Peter Laan
 
je hebt het alle tijd over het branden van een dvd
branden is branden, wat kan je dan extra met roxio??

wat trouwens ook een mogelijkheid is:
een dvd met meerkanaals geluid (bv 5.1) stuurt de (meeste) stemmen naar de front speaker (die hoort bij de tv te staan)
heb je geen front speaker, dan verdwijnt dit.
de remedie is dan kiezen voor 2.0 geluid, dit dus gewoon via de afstand bediening van de dvd speler
 
Als ik de dvd op mn pc afspeel heb ik wel geluid....
Wat moet ik nu dus doen dan?

kies met de afstandsbediening van de dvd speler eens voor een andere audio track
het kan even duren voor ie over springt, dus geeft het even tijd.
je ben waarschijnlijk op zoek naar 2.0 geluid (als je het geluid gewoon op de tv -2 speakers- afspeelt)
anders hoor ik graag met wat je je geluid afspeelt.
 
kies met de afstandsbediening van de dvd speler eens voor een andere audio track
het kan even duren voor ie over springt, dus geeft het even tijd.
je ben waarschijnlijk op zoek naar 2.0 geluid (als je het geluid gewoon op de tv -2 speakers- afspeelt)
anders hoor ik graag met wat je je geluid afspeelt.

Ik heb tot nu toe twee maal hetzelfde probleem gehad met films, welke ik al jaren op dezelfde manier met hetzelfde programma brand (dus daar kan het niet aan liggen). nu vond ik dit een goede tip met de andere audio track, alleen deze was er niet, maar nu werkte het geluid wel op stukken waar voorheen alleen het achtergrondgeluid te horen was.
Dit help natuurlijk niet aan een oplossing, maar het ligt dus ook niet aan de manier hoe de film gebrand wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan