alles delen in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
314
Ik heb geen idee of ik de vraag nu op de juiste plek zet maar hoop het maar....
ik zit met het volgende:

ik heb 2 vaste pc's en een lap die ik graag in een netwerk wil laten werken alleen heb al het een en ander geprobeerd maar het werkt niet goed.
Ik kan van de ene pc wel in de ander komen maar dan weer niet in de lap en vanaf de lap weer wel in de een en niet de ander etc etc
ik wil graag al mijn gevens op alle p.c's kunnen zien er iets afhalen en er iets opzetten

Kan iemand deze pc dummie stap voor stap helpen om dit wel voor elkaar te krijgen ?
ik dacht dat ik alle mappen enzo al op delen had gezet maar toch werkt het nog niet.
 
Met welk besturingssysteem werk je ?
Altijd handig, om wat basis details erbij te zetten.

Maak op alle 3 je computers eenzelfde gebruikersaccount aan inc. hetzelfde wachtwoord.

Zorg dat elke computer in hetzelfde netwerk zit. In te stellen in je configuratiescherm.

Alle mappen die je wilt delen, rechtsklikken, eigenschappen en delen. Naar eigen wens in te vullen of met behulp van de wizard.
 
Oh jeetje help dat klinkt ergens eenvoudig maar heb geen idee hoe het moet
op de caste zit vista en de laptop zit windows de nieuwste
gebruikersaccounts zijn overal anders maar dan moet ik nu ook alle info over gaan zetten zeker
Hoe doe ik dit nu allemaal ??
 
Het is ook eenvoudig.:)

In je configuratiescherm staat gebruikersaccounts. Hoe je daar komt, weet je al anders had je nog geen account.

Zoals geschreven, maak op elke computer een account aan met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord.

Kijk (als je toch het configuratiescherm voor je hebt) bij de netwerkeigenschappen, welke netwerknaam er gebruikt wordt. bv. WERKGROEP.
Dit doe je bij alle computers, (dus dezelfde netwerknaam geven). Hij geeft aan dat je opnieuw op moet starten, en klaar is Fleur.;)
 
hihihihihih klinkt zo eenvoudig maaruh vind het toch niet hoor :eek::eek::eek:
ik heb geen idee hoe je een account aanmaakt (ja dat schrijf je nu dus kan kijken of het me dan lukt) maar......
waar heb je een account voor nodig ? ik heb ook geen wachtwoord op mijn pc dat vind ik irritant en volgens mij zit er ook geen account op of zit dat er altijd op ? :eek:
(stel vast domme vragen)
maar goed als ik die namen verander geeft dat dan geen problemen ?
En die netwerknaam kan ik even nergesn terugvinden waar zit dit precies ?
 
Weet je hoe je in je configuratiescherm kunt komen ?
 
Daar staat een icon gebruikersaccounts.
Maak een account aan met een gebruikersnaam en een wachtwoord.
Doe dit op alle computers en maak ze allen hetzelfde.
Er gebeurd niets vreemds, en alles blijft hetzelfde.
Log in op dit account op elke computer, en je kunt alles delen.
Ik moet even kappen, want ikga van een heerlijke entre cote genieten.
 
geniet ze ! Hoop je vanavond dan weer te zien want zal vast niet nu een twee drie opgelost zijn ben ik bang

ik moet dus een nieuw account maken of kan ik de bestaande account zelfde naam geven ?
er staat nml al van alles op en anders moet ik alle bestanden enzo weer om gaan zetten of niet ?
 
als ik verbinding met de lap wil maken dan vraagt hij heel raar naar gebruikersnaam en wachtwoord terwijl ik dit dus nooit heb ingesteld. en als ik gebruikernaam intyp doet hij het ook niet overigens
 
ik moet dus een nieuw account maken of kan ik de bestaande account zelfde naam geven ?
er staat nml al van alles op en anders moet ik alle bestanden enzo weer om gaan zetten of niet ?

Geen probleem, als je op alle machines maar eenzelfde account maakt.
Wachtwoord wel gebruiken. (ook allemaal hetzelfde)
 
als ik verbinding met de lap wil maken dan vraagt hij heel raar naar gebruikersnaam en wachtwoord terwijl ik dit dus nooit heb ingesteld. en als ik gebruikernaam intyp doet hij het ook niet overigens

Daarom dus.
 
Maak eerst eens die accounts zoals geschreven.

Hij vraagt naar je gebruikersnaam en wachtwoord, vanwege beveiliging.
 
ja ok sorry dat heb ik niet goed terug gekeken maar als ik dat doe dan moet ik op de pc daar elke keer bij inloggen en kan het niet anders ? alle bestanden staan daar dan toch ook niet ? en moet het met ww ? ik wild at liever niet, is weer een handeling extra
 
ja ok sorry dat heb ik niet goed terug gekeken maar als ik dat doe dan moet ik op de pc daar elke keer bij inloggen en kan het niet anders ? alle bestanden staan daar dan toch ook niet ? en moet het met ww ? ik wild at liever niet, is weer een handeling extra

Als je naar post 14 kijkt, zie je dat je wel een wachtwoord moet gebruiken;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan