snel wisselende downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jajajajanneke

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
58
Hoi,

Als ik download (heb het duurste pakket van UPC over de kabel) dan piekt ie om de 3 seconden en zakt ie meteen weer naar beneden. Kijk maar eens naar dit grafiekje van newsleecher.

internetsnelheid.jpg

Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen want ik word er echt knettergek van!

Alvast bedankt!
 
Is dit sinds kort , of altijd al zo geweest.

Sinds kort: waarschijnlijk upc bellen om te testen.

Altijd zo geweest: gebruik je wel goede kabels (CAT5e)

Het kan ook zijn dat ie elke 3 sec. een bestand compleet heeft en daarna weer opnieuw begint. ?
 
Dit is al heel lang zo en héél af toe doet ie het wel goed. Verder gaat onze de snelheid sowieso rap achteruit na 23.00 uur.... heel vreemd allemaal.

Wat die kabels betreft; we hebben draadloos. En soms is de verbinding bij mij heel slecht en op de pc van mijn vriend dan weer niet... en soms is het andersom. Het lijkt haast alsof ie blokkeert op het moment dat ie vindt dat er te veel data heen en weer gaat ofzo.

En dat ie elke 3 seconden een deel af heeft is ook niet geval....
Het is zoooo frustrerend en UPC geeft uiteraard ons de schuld en als je dan een mannetje langs wil laten komen kost dat ook weer klauwen met geld!

Er zou toch een logica achter moeten zitten dat ie zo raar doet! Toch?
 
Dit is al heel lang zo en héél af toe doet ie het wel goed. Verder gaat onze de snelheid sowieso rap achteruit na 23.00 uur.... heel vreemd allemaal.

Wat die kabels betreft; we hebben draadloos. En soms is de verbinding bij mij heel slecht en op de pc van mijn vriend dan weer niet... en soms is het andersom. Het lijkt haast alsof ie blokkeert op het moment dat ie vindt dat er te veel data heen en weer gaat ofzo.

En dat ie elke 3 seconden een deel af heeft is ook niet geval....
Het is zoooo frustrerend en UPC geeft uiteraard ons de schuld en als je dan een mannetje langs wil laten komen kost dat ook weer klauwen met geld!

Er zou toch een logica achter moeten zitten dat ie zo raar doet! Toch?


Je hebt toch een modem van UPC, daarbij heb je dan ook een router om wireless te kunnen gaan.

Ik weet dat als je in een oud huis woont de aansluiting wel eens te oud kan zijn daar waar ie je woonkamer binnen komt.
Die moet je dan vervangen voor een nieuw model.

Je modem staat b.v. in de huiskamer en de router staat dan ook vlakbij het modem voor de beste verbinding.
Als je de kabels van UPC gebruikt dan zou alles goed moeten zijn.

Ik weet ook dat UPC erg moeilijk kan doen, maar je hebt recht op een goede verbinding.
Je moet dus gewoon blijven bellen en altijd vragen of je een technisch medewerker kan spreken als ze je niet verder willen helpen.
Wat je ook kan doen is iets wat ze niet echt leuk vinden, is je modem resetten.
Je router resetten(minimaal 30 sec de knop ingedrukt houden).
Alles uitzetten dan eerst je modem aan zetten en rechtstreeks een kabel van je modem naar je pc zodat je macadres bekend is.
Daarna alles weer uit en dan eerst weer je modem aan 4 ledjes branden, daarna je router aan en dan de pc.

Weet niet welke router je gebruikt (sitecom??) maar gebruik de software ervan om de instellingen in te stellen.

P.S. als je belt , zeg dan nooit dat je een router hebt, dat geven ze geen support op.
 
Bedankt voor je antwoord maar resetten, rechtstreeks aansluiten etc: done that, been there.

Ik ga nu eens zo'n homeplug proberen, wie weet werkt dat beter en als dat niet werkt kunnen we natuurlijk ook nog een langere antenne op de router zetten maar die opties kosten altijd geld en je weet helaas vooraf nooit of het gaat helpen...

En als dat allemaal niet helpt zullen we, ten einde raad, toch maar een 'mannetje' over de vloer halen.

Ik vind het wel fijn dat je meedenkt/jullie meedenken maar ik begrijp dat dit op afstand moeilijk in te schatten is, laat staan er een oplossing voor te vinden... helaas...

Ik zal de topic afsluiten (eerst even zoeken hoe dat moet) maar in ieder geval bedankt voor de moeite.

groetjes,
Janneke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan