"Foto's met diepte" met gewoon fototoestel m.b.v Photoshop CS4

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompuGj

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
92
Hallo!

Ik neem steeds foto's met mijn gewoon, compact, digitaal fototoestel. En nu vroeg ik me af of je zulke foto's kan bewerken met Photoshop CS4 zodat je foto's krijgt met diepte. Ik hoop dat je weet wat ik hiermee bedoel. Foto's waar enkel de persoon op de voorgrond scherp op staat en de achtergrond wat waziger is. Weet iemand hoe ik zo'n 'diepte' in mijn foto kan krijgen met behulp van Photoshop?

Alvast bedankt!

Grtz,
CompuGj
 
Heb je wat aan deze 'diepte' beschrijving?

Zo nee, dan misschien :

1. je neemt een kopie van je achtergrondlaag en je voegt er een laagmasker aan toe (in het vakje "lagen" het vierkantje met een bolletje in aanklikken)
2. deze kopie ga je Gaussiaans vervagen (filter -> vervagen -> gaussiaans vervagen): hierdoor wordt alles waziger, niets van aantrekken, enkel letten op wat je vervaagd wil zien.
3. in je "tools"-bar (meestal links, waarin je o.a. je penseel, kloonstempel, enz. terugvindt) zie je 2 vierkanten die elkaar overlappen: je zorgt dat de bovenste op zwart en de onderste op wit staat (bvb. door er net onder op diezelfde vierkantjes in het klein te klikken).
4. bewerken -> vullen : gebruik voorgrondkleur -> OK
5. je ziet alles in je kopie-laag terug zoals in het begin
6. schilderen: kies het penseel (grootte en hardheid bepaal je zelf) en draai de vierkanten uit punt 3 om door op het dubbele pijltje te drukken dat daar rechtboven naast staat
7. begin te schilderen over de delen die je waziger wil (penseel op 100% opacity).
8. vlak naast de randen (tussen wat scherp en onscherp moet zijn) kan je voorzichtig schilderen met de borstel op +/- 50% opacity.
9. lagen samenvoegen... et voila!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan