Acer aspire 7730G & de Sony kdl-32ex600

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
Beste mensen,

even een vraag over video ondersteuning van een sony tv en de mogelijkheden als ik mijn laptop aansluit op deze tv.

Ik denk erover de sony kdl-32ex600 aan te schaffen:

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B228242/cid/15026/Sony_KDL_32EX600/

Ik wil deze dan aansluiten op mn externe harde schijf om films af te spelen.

# USB Photo Viewer (jpeg/RAW)
# USB-muziekspeler (mp3)
# USB Video Player (AVC/AVCHD/DivX/MPEG4)

Ik weet helaas niet het fijne van video extensies, ik heb vaak de volgende bestanden: video_ts (met VOB en BUP files)/avi/ blue ray (2 mappen met de namen "BDMV" en "Certificate"/mkv

Mijn vraag: Kan ik deze typen bestanden afspelen via de usb aansluiting van de tv?
Tot slot nog een vraag over een laptop aansluiten op deze tv met behulp van HDMI

Het gaat hier om de audio doorvoer, van de ��n hoor ik dat je met hdmi via laptop geen audio door kan voeren.
En ��n ander beweert dat dit wel mogelijk is.

De sony tv lijkt me erg praktisch voor deze 2 doeleinden, of valt dit in de praktijk tegen ?
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

De laptop waar het om gaat:

Acer-Aspire 7730G: http://www.laptopshop.nl/product/55955/acer-aspire-7730g-734g64mn.html#specificaties
 
Als je computer een hdmi uit heeft, en je tv een hdmi in, kun je in ieder geval gewoon beeld krijgen voor nog geen 20 euries.

geluid moet je doen met een kabel die aan beide kanten een 3,5mm jackplug heeft. Deze valt ook gewoon te halen bij bijvoorbeeld mediamarkt/saturn.

Zelf sluit ik zo vaak mijn laptop aan op mijn tv. Eerst nog met VGA kabel, maar daar zat nog wat vertraging in.
Maar het kan wel gewoon ja.
 
Mijn laptop heeft een hdmi aansluiting eveneens de tv.

Om wat voor televisie gaat het bij jou ?
en is de video en audio doorvoer goed ? geen haperingen of dergelijken ?

Ik heb even gekeken in mn hardware lijst en kwam dit tegen (zie bijlage)

Hiervoor staat bij mijn audio: NVIDIA HDMI Audio

betekend dit dat mijn hdmi aansluiting ook audio doorvoer ?
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 87
Ik had mijn acer aspire met een HDMI kabel ook aangesloten op de sony kdl 32 ex500. Resultaat: wel beeld, geen geluid. Advies gekregen om een aparte audiokabel (3,5 mm) te plaatsen. Nog steeds geen geluid. Vraag toen ook voorgelegd aan de winkel waar ik de TV had gekocht. Antwoord: 95% van de pc's ondersteunt alleen beeld via HDMI en geen geluid. Aparte 3,5 mm audiokabel werkt alleen in combinatie met een VGA kabel. Op de afbeelding in de i-manual zie je de aansluitingen en benodigde snoeren ook benoemd en afgebeeld. Alleen bij gebruik van een VGA kabel wordt de audio ingang vrijgegeven. Als je toch HDMI wilt gebruiken is een andere optie om op de aansluiting voor een hoofdtelefoon op je pc/laptop boxen aan te sluiten (ook 3,5 mm). Als het goede boxen zijn is het geluid misschien zelfs wel mooier dan via de TV. Het beeld via de VGA kabel vind ik overigens ook goed van kwaliteit. Succes ermee!
 
Mijn laptop heeft een hdmi aansluiting eveneens de tv.

Om wat voor televisie gaat het bij jou ?
en is de video en audio doorvoer goed ? geen haperingen of dergelijken ?

Ik heb even gekeken in mn hardware lijst en kwam dit tegen (zie bijlage)

Hiervoor staat bij mijn audio: NVIDIA HDMI Audio

betekend dit dat mijn hdmi aansluiting ook audio doorvoer ?

het is bij ons ehrm een LG en een Philips.
audio en video is beide goed.
 
Na nog wat naspitten op google en mijn handleiding bij mijn laptop: Idd die geeft alleen aan dat hij high definition video doorvoert.
Dat de 3.5 mm audio uitgang alleen werkt met vga is wel eigenaardig, het lijkt mij niet heel vreemd om bijvoorbeeld een koptelefoon aan te willen sluiten als je laptop op de hdmi aansluiting staat.

en dan nog de usb aansluiting van de tv, ik heb aan het begin van mijn post de info daarover gezet qua formaat ondersteuning.
Zijn de formaten die ik daar heb neergezet ondersteund?
heeft iemand ervaring met het rechtstreeks aansluiten van usb stick's of externe hdd op een tv?
 
Als ik het DivX goed lees op wikipedia, kun je daarmee ook avi enzo afspelen. Ik herrinner me net dat ik van de week zon DivX codec heb geinstalleerd om avi films te kunnen bekijken. Anders misschien een idee om het gewoon een keer aan te sluiten op zo'n tv in een winkel? Doen ze wss niet moeilijk over als je het vraagt.
 
Misschien wel een goed idee, kan het zelf niet echt goed vinden.

Een avi speelt ie sowieso wel af idd denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan