Ondertiteling synchroon laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberkees

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2002
Berichten
54
Hallo,

Ik ben bezig een serie (avi) te voorzien van ondertitels (srt), maar ik kan geen ondertitels te pakken krijgen die exact goed lopen met het beeld.
Nu heb ik met bijvoorbeeld SubSync en Subtitle Workshop het wel voor elkaar gekregen om de eerste en de laatste zin goed te laten lopen, maar de rest er tussenin loopt dan nog steeds niet gelijk. (de eerste paar minuten kloppen nog redelijk, maar ze wijken steeds meer af naar het midden toe)
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de héle ondertiteling goed loopt met de film/serie?
Alvast hartelijk bedankt voor eventuele antwoorden!
 
Heaj,

Kijk even op deze site: SubSync
Daarmee moet het wel lukken.
Als het echt niet lukt zeg maar even mij is het namelijk wel eerder gelukt met Subsync, even doorkrijgen en dat is het bijna een automatische handeling.

Succes!
 
Hey, bedankt voor je antwoord maar wat op deze link staat is me al gelukt.
Wat ik precies bedoelde is dat ik de eerste zin (blue) en de laatste zin (green) heb gesynchroniseerd hiermee, op deze plekken kloppen de ondertitels dus ook al.
Vanaf het begin van de serie loopt de ondertiteling dus nog gelijk, maar na een tijdje gaat 'ie steeds weer wat langzamer dan het geluid.
En dan aan het eind van de film gaat 'ie steeds weer wat correcter lopen, om het maar zo te zeggen, en de laatste zin klopt dus ook weer qua ondertiteling en geluid.
Ik dacht dat het misschien wat met verschillende framerates van de film en de ondertiteling te maken had, maar misschien slaat dat wel nergens op :)
 
nee klopt ik meen me te herinneren dat je ergens bij de instellingen de framerates kan bekijken.
ik kan momenteel het even niet bekijken op mijn eigen pc want daarvan is de voeding kapot en komt deze week binnen (na 5 jaar trouwe dienst kapot :( )
Probeer eerst is met rechtermuis eigenschappen bij videobestand de framerate te achterhalen
en zorg dat deze gelijk is in Subsync. Ik zal even kijken wanneer ik weer op mijn eigen pc kan als het echt niet wilt lukken.
Laat dus even weten ;)
 
De framerates van de filmbestanden zijn 23 fps (onder Eigenschappen), maar in SubSync kan ik niets van framerates vinden. Het is me dus nog steeds niet gelukt, maar ik heb ondertussen wel andere videobestanden gevonden die wèl bij de ondertitels passen. Indirect is het me dus wel gelukt :)
 
Dat wat op deze link staat komt op hetzelfde neer als dat van de vorige link, datgene wat ik al gedaan had. Dat helpt dus ook niet :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan