Na herinstalatie XP is Netwerk Adapter weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluearrowxl

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Berichten
25
Er is geen LAN verbinding, na lang zoeken kom ik erachter dat ik geen netwerk adapter meer heb. Hoe kom ik aan 1?
Computer draait met Intel v01.11
Windows XP
 
heb je er geen moederboard cd bij gehad??daar staan de drivers op.
vergeet ook de chipset driver niet
 
Veel info over je pc geef je niet,download deze tool dan kun je tenminste aangeven wat voor een pc je hebt (merk/type) en wat er allemaal inzit. (naam/merk/type moederbord)
 
Laatst bewerkt:
toen bij mij de drivers niet goed waren naar een herinstalatie gebruikte is "driver magician" wat voor mij goed hielp.

Bas
 
Veel info over je pc geef je niet,download deze tool dan kun je tenminste aangeven wat voor een pc je hebt (merk/type) en wat er allemaal inzit. (naam/merk/type moederbord)

Dit zegt het programma wat u had doorgegeven:

Moederbord: HPd530 SFF (dc578av)
Chipset: Intel i865GV
Processor: Intel Pentium 4@2666mhz
Fysiek geheugen: 512 mb (2x 256 ddr.sdram)
Harde schijf: Martor (40 GB)
dvd-Romslot: ILMS xJ-hd166S
Netwerkkaart: BCM5782 Netxtreme Gigabit Ethernet for HP
OS: Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX: 9.0 c


Ik heb bij mijn zusje gekeken, die heeft ook een computer van die bank. Zij heeft als netwerk adapter: Broadcom ... . . .. . . . for HP. Is Netwerk Adapter misschien het zelfde als Netwerkkaar ofzo :$
 
Hier is de driver ( WinXp 32 bit,neem ff aan dat je geen 64-bits OS hebt) die je nodig hebt.Sla hem ergens op en dubbelklik erop voor hem uit te pakken. Op de site bovenin kun je ook de user manual (gebruikshandleiding) downloaden in PDF-formaat.
 
Laatst bewerkt:
Hier is de driver ( WinXp 32 bit,neem ff aan dat je geen 64-bits OS hebt) die je nodig hebt.Sla hem ergens op en dubbelklik erop voor hem uit te pakken. Op de site bovenin kun je ook de user manual (gebruikshandleiding) downloaden in PDF-formaat.

Hartelijk dank.

EDIT: Dit zal wel dom klinken maar hoe instaleer ik die... Ik kan dit slecht opmaken uit de zeer uitgebreide User Guide. Misschien dat jullie weten waar ik die bestanden moet plaatsen of..

alvast bedankt.

Steven.
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan of er een exe-bestand ingesloten zit of een inf- bestand, als een exe-bestand aanwezig is dubbelklik je daarop dan zie je het vanzelf wel.
 
Dat is niet te openen dat moet in de juiste map geïnstalleerd worden, kijk hier voor de handleiding van Microsoft (laatste optie "handmatig installeren")
 
Ik zal het gaan proberen, bedankt.

EDIT: Jaa. Hij doet het weer :)
Enorm bedankt voor al jullie hulp.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan hoor,zet je vraag even op opgelost bovenaan de site in de blauwe balk. :thumb:
 
Oké, dat zal ik doen.. En dan nog iets (kleins hoop ik)..
Hoe krijg ik weer mijn DirectX terug.. Ik heb direct X van de Microsoft site gedownload.. Geinstaleerd (locatie: C:\WINDOWS\system32\DirectX .. Nu probeert ik de toepassing: Roller Coaster 3 te starten en geeft hij het volgende weer: DirectX9 not found. This error has also been sent to Debug.log OK: <Attempt to continue> Cancel: <Exiit>

Misshien iemand hier een handigheidje of iets dergelijks voor?

Vriendelijke groet,
Steven Leuning
 
Heb je wel de goede? http://www.microsoft.com/downloads/...38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&displaylang=en
Doe ff het volgende:
Wintoets + r
typ
cmd
enter
typ
dxdiag
enter
In het nu geopend venster krijg je te zien of direct X geïnstalleerd is en welke versie, je kunt via de tab "beeldscherm" verschillende tests laten uitvoeren om te controleren of je direct X wel goed werkt.

Oké.. Dat is gelukt. Hij geeft aan dat ik al DirectX 9.0c heb.. Test resultaten: Alle testen heb ik op het beeldscherm zien verschijnen.. En dit zijn de weergeven Opmerkingen:

  • Het systeem maakt gebruik van het algemene videostuurprogramma. Installeer het videostuurprogramma van de hardwarefabrikant.
  • DirectDraw-testresultaten: Alle tests zijn gelukt.
  • Direct3D-functionaliteit niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie hebt van het stuurprogramma van de hardwarefabrikant.


Beeld van venster:
naamloosb.png
 
Laatst bewerkt:
Zal 's ff voor je kijken of ik wat kan vinden bij HP.
Hier vind je al je driver-updates voor jouw pc, ook v.d grafische kaart. (Hier staat trouwens ook de driver van je netwerkkaart).
Download dit programma voor meer specificaties van je pc.
 
Laatst bewerkt:
Zal 's ff voor je kijken of ik wat kan vinden bij HP.

Oké hartstikke fijn.


EDIT: Zo.. Mijn computer doet het weer helemaal uitstekend :) Bedankt voor jullie hulp, met name Mik Zjegger. Ik zal natuurlijk actief blijven op dit forum..
Tot horens!

Met vriendelijke groet,
Steven Leuning
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan