snelheid netwerk verlaagt enorm bij sluiten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
190
Ik merk, sinds nieuwe internetsnelheden bij mij thuis, dat, als ik mijn laptop dichtklap, de snelheid die ik met downloaden haal heel erg omlaag gaat. Via de standaard KPN newsserver download ik (met 3 verbiningen) gemiddeld rond de 750 á 800 KB/s. Maar als ik mijn laptop dichtklap, kan ik nog maar met ongeveer 240 á 250 KB/s downloaden.

Ik heb een HP Pavilion dv5 1130ed met Windows 7 Ultimate.
"Gedrag bij sluiten deksel": Geen actie ondernemen (zowel aan netstroom als aan de accu)

De snelheid duikt ook naar beneden als het downloadprogramma (newsleecher) niet het geopende venster is (zoals nu, internet is geopend, en NewsLeecher draait op de achtergrond)

Wat kan ik hiertegen doen?!

Alvast heel erg bedankt!

Job

EDIT:
oh ja, netwerkkaart is volgens mij van belkin (kan ik nooit vinden...) en ik zit op een KPN 16Mb/s netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste: snelheid verlaagt sowieso als je gaat browsen op het internet.

Heb je 2 computers? Probeer diegene die downloadt gewoon laten staan en ga vervolgens op jouw andere computer, als de snelheid nog steeds dropt, dan ligt het aan je ADSL/kabel. Als het niet zo is, dan zit de fout in je computer.

Mijn tip is gewoon om niks te doen als je downloadt. Laat het gewoon aanstaan, klap het niet dicht. Ga TV kijken ofzo.
 
dat mijn internetsnelheid omlaag gaat als ik ga internetten is natuurlijk logisch, maar als je je bedenkt dat ik 16MB/s heb (en 11MB/s krijg) , en 'maar' 6,4MB/s gebruik bij het downloaden, dan zou er nog ruim genoeg over moeten zijn voor het browsen. Eerst had ik een 1,5MB/s verbinding en toen kon ik ook gewoon browsen. Nu heb ik dus naast het downloaden nog ongeveer 4,5MB/s over, dat moet dan toch ook genoeg zijn...

Ik heb zelf (nog) geen 2 computers, wel een oude desktop van mijn ouders + een laptop van mijn ouders, maar daar maak ik geen gebruik van. dus dat is ook geen optie.
En dus is je laatste optie ook geen goede, want ik gebruik mijn computer echt voor alles! en ik download ook veel, dus ik kan niet mijn computer met rust laten tot hij gestopt is met downloaden...

nog andere ideeën?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan