LAN verbindingen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LDEK

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
5
Even een vraag waar ik zelf niet uitkom:

sinds een paar dagen is het voor mij van het ene op het andere moment niet meer mogelijk verbinding te maken met internet. Het LAN-icoontje (net als alle andere icoontjes) rechtsonder zijn totaal verdwenen, ook draadloos werkt niet meer. Als ik netwerkverbindingen open zijn er helemaal geen enkele verbindingsmogelijkheden meer te zien, en ik krijg ook geen nieuwe meer aangemaakt, waarbij ik alleen de melding krijg de hardware te controleren.

Als ik Uitvoer-> CMD -> IPCONFIG gebruik krijg ik alleen de melding dat de host niet op te vragen is. Ik heb geprobeerd de netwerk drivers opnieuw te installeren, wat ook niet lukt omdat ik volgens sommige files "geen toegang" heb.

Het gaat om n laptop Comaq pressario v4000. Al redelijk oud dus, maar dit lijkt me wel erg overdreven. Please help me! Heb me kapot gezocht op internet, maar ik kom dus niet verder dan dit. Alle hulp is welkom dus! :( Thx!
 
Welkom op Helpmij! :thumb:

Eigenlijk heb je dus twee problemen..? Alle iconen in de systray zijn weg, en de lanverbinding werkt niet....

Probeer voor het eerste probleem dit eens:
Configuratiescherm->Software->Windows onderdelen toevoegen of verwijderen->Netwerkservices->Eigenschappen
Indien hier UPnP-gebruikersinterface aangevinkt staat (en je deze niet gebruikt), deze uitvinken en toepassen aanklikken en opnieuw opstarten.
 
Niet geprobeerd een herstelpunt terug te zetten?
 
Een herstelpunt heb ik helaas niet (was t eerste waar ik aan dacht) omdat deze optie schijnbaar "uit" stond (kan dat dan? grr) waar ik achter kwam toen ik een virus heb geprobeerd te verwijderen.

Ik heb inmiddels configuratiescherm-> software->etc. geprobeerd; een aantal icoontjes zijn weer verschenen maar t LAN icoon nog steeds niet, en in netwerkverbinding is er nog steeds niet te zien.
Ik heb via config->etc geprobeerd om TCP in te schakelen, maar daar heeft ie bestanden van de XP home edition voor nodig, en mijn cd speler doet het niet (natuurlijk). Nog andere mogelijkheden? Behalve t kopen van n nieuwe LT
 
Het virus is al verwijdert, alles doet het weer en ik heb gewoon de hele week internet kunnen gebruiken. Weet niet meer hoe het heette, maar t was zo'n rottig virus dat je perse iets wilt verkopen door te roepen dat je een virus hebt etc., en dan alles aan antivirussoftware etc. blokkeert.

Maar dat was er al n week af voordat ik problemen kreeg met internet, en heb Avria en Malware erover laten gaan en alle gevonden problemen laten verwijderen, wat niet heeft geholpen.
 
bedankt voor de tips: ik heb inmiddels nog meer fouten eruit gehaald, gedaan wat er gedaan moest worden maar start->...-> pakt ie niet. Heb het verschillende keren geprobeerd ivm typo's maar ik ben niet echt goed met computers dus als er ergens iets anders zou moeten staan zie ik het echt niet helaas.

verder winsrepair & regclean gebruikt maar mocht ook niet baten. Nog andere dingen die ik kan proberen? Alle hulp is welkom dus bvd :rolleyes:
 
Zie je de netwerkkaarten, zowel LAN als wireless, wel in Apparaatbeheer? Staan daar soms gele tekens?
 
Ja, alle netwerkkaarten in apparaatbeheer hebben een geel uitroepteken. Naar aanleiding daarvan heb ik (via n ander forum) mn netwerkkaarten opnieuw geprobeerd te installeren wat in sommige gevallen niet lukte doordat ik 'geen toegang had'. De netwerkkaarten heb ik van de compaq website voor mijn type C. presario.
 
Probeer eens in Apparaatbeheer met rechtermuisknop "Installatie ongedaan maken" voor beide kaarten en daarna Windows opstarten en drivers laten vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan