MicroSD kaart probleem Samsung Galaxy S GT-I9000

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0204

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
131
Goedendag,

Ik heb een samsung Galaxy S GT-i9000 met een 8GB microSD kaartje. Hierop heb ik een nieuwere firmware gezet, namelijk froyo 2.2 JP2. Ik heb bij het flashen mijn SD kaart en simkaart eruit gehaald.

Het flashen was succesvol voltooid en ik doe de simkaart en microsd kaart er weer in.

Nu het probleem:
Als de microSD kaart in mijn telefoon zit en ik verbinding maak met een USB-kabel naar mijn pc, dan kan ik op de externe kaart helemaal niks kopieren, verwijderen, hernoemen. De schijf is tegen schrijven beveiligd staat er dan. Maar...er zit geen clipje op om de kaart te unlocken, dat is het frapante.
Als ik dezelfde kaart in een microSD-adapter rechtstreeks op mijn computer aansluit (cardreader internal), dan kan ik wel van alles erop en eraf halen.

Misschien dat het aan het kaartje ligt...
heb namelijk naast die 8GB kaart nog 2 andere kaartjes; 2GB en 4GB...
Ik doe het met de 4GB kaart...hetzelfde probleem.

Maar nu nog het mooie ervan...
Ik heb dat 4GB kaartje uit de nintendo DS gehaald, van mijn broertje...een R4i kaartje.
En nu herkend de nDS het kaartje niet meer. Dit betekend dus dat de nDS ook het probleem ondervindt dat het kaartje tegen schrijven beveiligd is.

Een complex probleem...

- Ik heb nog niet geprobeerd om mijn firmware op de samsung weer terug te flashen.
Maar dat is eigenlijk niet hetgeen dat ik wil, omdat mijn WIFI op de telefoon veel problemen kreeg met de oude firmware.
- Het geprobeerd het kaartje naar exFAT, FAT32 en NTFS te formatteren, zonder resultaat.
- Geprobeerd in de telefoon de kaart zelf te formatteren.

Er staan wel 2 mappen op de SD-kaart die ervoor niet opstonden...
.android_secure
LOST.DIR
Ik heb begrepen dat dit voor de mac is...maar mijn vermoeden is dat deze 2 mappen iets te maken hebben met de oorzaak waarbij ik niks kan doen.

De interne kaart van de telefoon is wel te bereiken op de pc.

Graag zou ik dit willen oplossen...ben ten einde raad...

Met vriendelijke groet,
Danny
 
Gefixed maar niet opgelost.

Het enigste wat mij nog restte was, om de oude android 2.1 er weer op te zetten i.p.v. 2.2 froyo.
Nu werkt het weer en mij een raadsel waarom.
Blijkbaar kan froyo 2.2 moet omgaan met microSDHC kaartjes, maar alleen met de normale MicroSD.

Maar hiernaast een ontzettende aanrader voor alle GT-I9000 bezitters. Ga niet over op de 2.2 versie froyo.
Aan het begin loopt ie lekker, maar hij heeft ontzettende problemen met multi-downloads, toetsenbord opstarten, telefoon opstarten duurt lang, langzaam bij meerdere apps geinstalleerd en nog wel wat lags.
Het voordeel was dat je kon instellen dat het scherm niet ging draaien (rotation-lock) en dat er wat meer opties bij zaten voor de camera en het uiterlijk een beetje.

Ik had een versie ouder dan ik nu heb, heb nu wel de nieuwste 2.1 versie en die loopt super. Had hiervoor namelijk problemen met het wifi, die constant wegviel, maar dat is opgelost hiermee.
http://samsung-firmwares.com/


***OP EIGEN RISICO***JE BENT ALLE BESTANDEN EN INSTELLINGEN KWIJT***OP EIGEN RISICO***
****GARANTIE VERVALT***GARANTIE VERVALT***GARANTIE VERVALT***GARANTIE VERVALT****

Wil je de firmware zelf ook omzetten...
dan hier even een uitleg voor als je het niet weet:
(dit komt niet van mijzelf, maar werkt wel super)

http://samfirmware.webs.com/samsungandroid.htm
Kies hier je firmware voor je telefoon, je moet hedendaags gratis registeren mocht je hiervan gebruik willen maken.

Download de Firmware voor je telefoon: I9000XXJM1 is perfect. (android 2.1) Download ook de .pid file 512.
Download de USB drivers voor de samsung galaxy s GT-I9000
Download Odin3 v1.0
ik heb deze alvast geupload:
http://rapidshare.com/files/415255402/Samsung_Galaxy_S_Software.rar.html

Zet je telefoon uit. Haal je simkaart eruit en je externe microSD kaart.
Houd de volume-beneden knop ingedrukt samen met de middelste vierkante knop, druk dan de aan-knop in en je ziet een gele afbeelding op je scherm. Je kan nu alle knoppen loslaten.

Start Odin3 op en verbind daarna je telefoon met de computer via een USB kabel.
Je ziet nu dat Odin3 je telefoon herkent heeft en er staat op welke com-poort je telefoon aangesloten is.

In odin 3 klik je op PID en je zoekt de .pid 512 file op.
je klikt op CSC en je zoekt de firmware file met in de naam CSC op.
je klikt op phone en je zoekt de naam met MODEM op.
je klikt op PDA dat is het laatste bestandje die overblijft.

Als je dit hebt gedaan klik je op start en hij gaat beginnen met de nieuwe firmware te flashen.
niet de usbkabel eruithalen. Anders moet je weer overnieuw je telefoon in flashmode zetten en opnieuw odin uitvoeren.

nadat dit voltooid is zet je je telefoon weer uit en doe je de simkaart en SD kaart er weer in. Nu veranderd de taal van de telefoon ook weer naar nederlands. Je moet nu alleen nog de internet instellingen invoeren.
Deze kan je vinden via google: APN INSTELLINGEN.
Dan vindt je vanzelf de juiste provider. Deze kan je invoeren onder instellingen, verbindingen, APN toevoegen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren, ik heb een vraag mbt de provider: Ik wil hier de Samsung Galaxy S bestellen, maar ik hoorde dat er een databundel nodig is én dat het belangrijk is met welke provider je internet (qua snelheid)? iemand ideeen?
 
Ik heb via de phonehouse.nl mijn abonnement afgesloten, dit omdat je t-mobile family kan aansluiten.
Daarnaast kreeg ik met een actie gedurende de contractperiode het internet plus voor noppes. Normaal 14,95 euro p.m.
Jij wilt dus nu los een telefoon kopen en daar een abonnement bij afsluiten. Ik weet niet hoe dat precies zit. Goed uitzoeken zou ik zeggen, net als ik gedaan heb.;)
 
Dames en heren, ik heb een vraag mbt de provider: Ik wil hier de Samsung Galaxy S bestellen, maar ik hoorde dat er een databundel nodig is én dat het belangrijk is met welke provider je internet (qua snelheid)? iemand ideeen?

Ik weet niet of je m al hebt onderhand, maar ik heb m nu al een tijd en hij bevalt wel! T-mobile zou ik mbt tot bereik al niet doen, daar ben ik nou juist van af gestapt... succes iig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan