Hoe doe ik dit in Premiere/after effects cs3? (letters as mask gebruiken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Stel ik heb een witte achtergrond. Hierop staat een photoshop bestand, een zwart vierkant met letters daarin uitgespaart (transparante letters dus)....

nu wil ik dat mijn beeldmateriaal te zien is door de transparante letters heen... als effect wil ik dat het psd bestand (vlak +transparante letters) naar je toe komen (dus steeds groter worden )..en daarbij dus steeds meer te zien is van het beeldmateriaal erachter.. dit beeldmateriaal vult uiteindelijk heel het scherm...

kan iemand me uitleggen hoe ik dit kan doen, in premiere of after effects (wat het makkelijkst is)... of me wijzen naar een tutorial?

thanks!!
 
After Effects

Maak een laag met je psd bestand met de tekst en een laag met de achtergrond.
Doe de tekst in de bovenste laag en de achtergrond in de onderste.

klik op de bovenste laag(tekst) en toets "s"' dan krijg je te zien onder je laag "scale", klik het klokje aan en er verschijnt een keyframe op het eerste frame. ga een aantal frames(tellen) verder en vergroot de laag met de scale tool("s")(er verschijnt automatische een nieuw keyframe)

Dat is het dan!

succes
 
en..

Als je de achtergrond ook mee wilt laten vergroten dan moet je de achtergrondlaag aanklikken en hem verbinden met de bovenste laag, dat doe je door: onder parent--> de bovenste laag(naam) te selecteren.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan