"sprong" in audiostream

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Regelmatig luister ik naar de radio via de stream op omroep.nl
Het valt mij op dat ik regelmatig enkele seconden in de tijd terug wordt gezet (ik hoor de laatste 30 seconden nogmaals) en een minuut of tien later herhaalt zich dat weer, maar het gebeurt ook dat er enkele (weet niet hoeveel) seconden VOORUIT wordt gesprongen.
Dit fenomeen doet zich niet alleen voor bij een bepaalde provider. Nu we onlangs zijn overgestapt naar een andere provider, hebben wij dit ook.
Hoe kan dat? Wat kunnen we eraan doen?
 
Misschien een stomme tip maar heb je ooit geprobeerd een andere radio stream te gebruiken?
Bv. http://www.nederland.fm/.
Het kan misschien aan de site liggen.
Verder kan ik me nog bedenken dat je datastream te laag is. Hoeveel MB internet heb je?
Het kan ook nog eens zijn dat als je een veroudere versie van internet explorer (indien je die gebruikt) het niet compatibel is met die audio stream.
Ook kan het misschien aan de webbrowser liggen indien je een andere gebruikt. Probeer dan eens internet explorer of een andere.

Succes:thumb:
 
Pessimistische invalshoek: is nederland.fm geen "mirror" van omroep.nl, met dezelfde "problemen?
Ik zal het vanavond eens uitproberen.
Ons huidige abonnement heet ADSL Basis (4Mbit). Via speedtest.nl kom ik uit 402.6 KByte/sec down en 88.9 KByte/sec up.
Op mijn computer gebruik ik Mozilla Firefox (3.6.8).
 
Okej ik zou het proberen met Internet explorer.
Verder kan het zijn omdat je een redelijk lage internetverbinding hebt dat als je meedere dingen tegelijk doet het internet het neit aan kan om en de stream bij te houden en websites te laden.

Laat maar van je horen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan