Beperkt geluid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

katkabaa

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
17
Hi folks,

Allereerst mijn dank naar eenieder die een poging wil wagen mij te helpen

Hier mijn probleem:

Ik heb een geluidprobleem en dat lijkt zich te strekken tot een aantal applicaties, maar dus niet allen. Het geluidprobleem heeft zichzelf duidelijk aangekondigd, door mijn boxen die ineens letterlijk begonnen te grommen. Dit zonder dat er geluid van ze werd gevraagd. Ik heb niets geinstalleerd het afgelopen jaar, en kan zelf dus niet herleiden waar het ineens vandaan komt.
Ter verduidelijking: ik heb geen geluid in;
* Windows media player;
* windows geluiden (opstarten, waarschuwingen etc);
* I. explorer;
* Firefox;
En mogelijk nog meer wat ik niet heb getest...

Ik heb daarnaast echter wel geluid in;
* Windows Live Messenger;
* I-tunes;
* BS player.
En mogelijk ook nog meer wat ik niet heb getest ....

Er zitten echter wel wat verschillen in. Ik kan namelijk .Avi bestanden zowel in Media player als in BS player niet met geluid afspelen. MP4 bestanden zijn dan echter weer geen probleem in BS player, maar wel in Media player. Het is dan ook een vaag iets..
Mijn eerste vermoeden ging dan ook uit naar een codec probleem. Ik hoor (zoals gezegd) echter ook geen windows geluiden en krijg ook geen gehoor bij Youtube op welke browser dan ook.

Ik heb mezelf gek gezocht op het internet, omdat ik toch vermoedde wat overeenkomsten te zien in de file extensions. Dit bleek ten onrechte. Ik heb tot nu toeal meerdere mogelijke oplossingen geprobeerd, waaronder:

* Wavemapper tekenreeks aanmaken in de Regedit (stond er echter al. Deleten en opnieuw aanmaken leverde niets op. Ik heb daarvoor een registry backup gemaakt en daarna gereset);
* Kazaa Lite codec pack nieuwste versie installeren;
* drivers deinstalleren en opnieuw installeren (zowel oude versies herstellen, als nieuwere versies proberen);
* fouten bij driver installaties bekijken (uitroeptekens zijn er niet en ik heb niets geinstalleerd het afgelopen jaar);
* virus scans ( Leverden niets op. Heb dr. web standaard geinstalleerd. Maar ook veel online scans, waaronder tegen spyware en malware, leverden niets op)
* Flash opnieuw installeren (zowel oude versie 8 herstellen als nieuwe 9 installeren)

Ik moet hierbij aangeven: ik heb het probleem al eerder gehad en ook de hierboven genoemde zaken geprobeerd. Ineens startte ik (na een week of 2) mijn pc op en was het weg.
Het probleem duurt nu echter al langer. Daarbij is het dus terugkerend en zou ik het nu graag definitief willen verhelpen.

Wellicht moet ik gewoon weer formatteren. Heb ook al geruime tijd weer het IE XP zwarte balk syndroom (alleen te verhelpen met Shift+Alt+PrntScrn.) Dit syndroom bestaat echter al veel langer dan het geluidprobleem, dus kan mij niet voorstellen dat de twee gekoppeld zijn.

En ja: (voor het geval u het zich afvraagt) mijn Windows versie is legaal!

In ieder geval dank voor eenieder met een antwoord. En nog meer dank voor hen met de uiteindelijke oplossing.

Hier wat systeem eigenschappen:
Geluidskaart: Trust 5.1 SC 5100
Windows XP
Moederbord Asus PB5

Groetjes,

Maria
 
Laatst bewerkt:
hallo Maria,

er zijn misschien wel oplossingen,
*voor geen geluid in iexplore en firefox, probeer een andere webbrowser (zoeken op google naar "goede webbrowsers")
*blijf gewoon BS player om alles af te spelen, maar probeer eens "VLC media player" die speelt echt bijna alles.
*als dit allemaal niet werkt kan je altijd nog overwegen om een nieuw geluidskaartje te kopen (dit kan voor 2 tientjes), maar gebruik je een 5.1 speaterset of een Stereo speakerset?

ik hoopt dat dit helpt.
 
Heb je misschien een headset (koptelefoon+microfoon) die via USB werkt? Heb je, naast die Trust geluidskaart misschien een 'onboard' geluidskaart?
Als je in de geluidsinstellingen van Windows kijkt, staat daar dan bij afspelen die Trust genoemd? Als je op de eerste 2 vragen het antwoord niet weet, dan kun je een overzicht krijgen wat er allemaal in je PC zit met het gratis PC-Wizard. Je kunt hier evt. een rapport van PC wizard plaatsen, dan kijk ik even mee.

http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan