Computer schakelt zonder reden uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spydogez

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
6
Hallo allemaal,

mijn pc schakelt zichzelf uit.
- alle instellingen wat betreft standby, slaapstand etc. staan uit
- hij wordt niet warmer dan 31/39 graden
- als ik hem weer aanzet geeft ie aan: windows hervatten. Dus hij lijkt zichzelf niet onjuist af te sluiten.

Nu weet ik dat er programma's zodanig ingesteld kunnen worden dat ze je pc afsluiten, maar hoe kom je erachter welke dat doen?
Pc is net nieuw dus er staat nog niet veel op.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
@ Spydogez

Lijkter toch op alsof de pc zichzelf in de slaapmodus gooit. Gebeurd dit op specifieke momenten of tijdens bepaalde handelingen?

Heb je ook een energiesave optie op de pc? Is dat wellicht de boosdoener?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enkele berichten verwijderd en een bericht aangepast.

Als een pc uitvalt heeft dat inderdaad een reden, maar om dit nu als bericht te plaatsen heeft de vraagsteller niets aan.:rolleyes:
 
Ik heb de pc niet zelf gebouwd, het is een Medion. (Ik weet het, er zijn betere keuzes, maar als ik mijn studiedingen erop kan doen ben ik blij ;))

Ik heb een energiebesparing-optie, heb ik net voor de zekerheid gechecked, maar alles staat uit. Ook bij 'prestaties' staat Gebalanceerd (aanbevolen) aangevinkt.

Hij valt uit als ik een paar uur weg ben. Dus niet tijdens het gebruik gelukkig.

Het is vast iets heel erg doms waar ik overheen kijk, want heel ernstig is het niet... Maar ik vind het wel vervelend dat ik steeds mijn pc opnieuw aan moet zetten als ik een uur of twee weg ben geweest. Is er niet iets waar ik in één oogopslag kan zien welke programma's op mijn computer dat zouden kunnen doen?
 
Medion is niks mis mee, integendeel zelfs!!!

maar denk inderdaad dat je het daar moet zoeken ergens, bij energiebeheer, kun je ook uitzetten of op maximale prestaties
 
Zet die "gebalanceerd" eens op hoge prestaties en kijk of het dan nog gebeurt.
 
Yes. Heb vandaag gewerkt, vanmorgen pc aangezet met de 'hoge prestaties' aangevinkt en hij stond nog aan! :)

Voel me best dom dat het zo simpel was haha... Maar bedankt voor de tips. Er zal ongetwijfeld weer een onnozele vraag komen over een tijdje ;)

Fijne avond!
 
Was absoluut geen onnozele vraag hoor!

Je moet het maar net even weten, er zijn tig mensen die een soortgelijke vraag hebben gesteld, zowel hier als op andere fora.

Maar blij dat het is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan