Windows 7 serial opnieuw gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
713
Hallo forumers,

Misschien een beetje een complex verhaal.

Ik heb ruim een jaar geleden een nieuwe laptop gekocht(ASUS) en hier op stond Vista home premium als os op.
Nu kon ik via ASUS 'gratis' een Upgrade DVD krijgen, als ik de verzendkosten zelf betalen, dus ik dit gedaan.
Zodra de dvd binnen was(wat 2 maanden heeft geduurd) gelijk geinstalleerd en hier heeft mijn pc 2 uur over gedaan.
Na een tijdje spijt van alle software van asus die mee geinstalleerd was, dus opnieuw gaan installeren, zonder die software, en dit leverde een fijn systeem op. Alleen duurde deze installatie ook 2 uur. Nu, een half jaar later wil ik m'n systeem weer opnieuw installeren omdat deze daar aan toe is, maar nu heb ik een windows 7 home premium dvd van een vriend hier liggen.

Nu zou ik graag deze dvd willen gebruiken, want de installatie via deze dvd gaat veel sneller en er zit helemaal geen asus 'zooi' bij.
Echter vroeg ik mij af of ik mijn eigen serial dan wel kon gebruiken omdat die betreffende dvd een oem versie is en die van mij niet geloof ik.
Daarom heb ik windows virtueel in Parallels geinstalleerd, en daar lukt het me dus niet om windows 7 te activeren.(foutmelding zie bijlage)
Maar nu vraag ik mij af, komt dit doordat de serial niet klopt met deze dvd, of zien ze bij microsoft dat er al een systeem met deze serial draait.
Want als het dat laatste zou zijn, en ik mijn huidige echte windows 7 installatie zou verwijderen, zou ik die windows wel moeten kunnen activeren lijkt mij.

Weten jullie of ik mijn serial kan gebruiken na een nieuwe installatie van mijn echte windows 7? (met echte bedoel ik niet de virtueele versie.)
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 110
Laatst bewerkt:
De serial behorende bij je laptop, kun je met de juiste Windows opnieuw gebruiken.
 
Oké, dat is goed nieuw om te horen! Maar er zit toch een verschil tussen een os dvd die je van je fabrikant krijgt, of een os dvd uit de winkel? Ik dacht dat dat een verschil tussen oem en nog iets was?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er geen recovery op die Asus? Mogelijk zul je inderdaad een OEM versie moeten hebben, maar ben daar niet zeker van.
 
Ik heb even gegoogeld, en wat ik daaruit begrijp, is dat er bij mijn laptop hoogstwaarschijnlijk ook een oem versie is meegegeven(ivm de kosten) dus in principe zou het gewoon moeten werken als ik m'n schijf formateer en die dvd met mijn eigen serial gebruik, toch?

Ja ik heb een recovery optie, maar ik wil eigenlijk van alle asus software en bewerkingen af.
 
Ik vind dat er niets mis is met de recovery van asus.

Je kunt nadien eventueel software verwijderen als je dit niet wilt gebruiken.

Maar als je dat dus niet wilt en je gaat een nieuwe installatie doen met een bestaande originele windows versie dan kun je die niet activeren.( je hebt deze namelijk al eens gebruikt neem ik aan)
Je kunt maar een keer installeren en gebruik maken van de bijgeleverde serienummer.

Je kun wel installeren en dan kom je vanzelf bij een optie terecht om je windows te activeren, de keuze die je krijgt is dacht ik per internet met je eigen oude nummer (welke het niet zal doen)
Of je kunt het activeren via de telefoon, je belt dan met microsoft (nummer komt in beeld) en je krijgt een computer gestuurde vrouwelijke hulp aan de lijn, die alle stappen met je doorneemt , welke jij op dat moment ook moet doen.Aan het einde hiervan is ie weer geactiveerd


Deze info komt bij micosoft zelf vandaan.
U hebt Windows van een computer verwijderd en installeert Windows op een andere computer. Tijdens de installatie geeft u de productcode op die u bij uw exemplaar van Windows hebt ontvangen. Als de automatische activering mislukt, volgt u de aanwijzingen om Windows telefonisch te activeren. U moet uw exemplaar van Windows binnen 30 dagen activeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat er niets mis is met de recovery van asus.

Je kunt nadien eventueel software verwijderen als je dit niet wilt gebruiken.

Maar als je dat dus niet wilt en je gaat een nieuwe installatie doen met een bestaande originele windows versie dan kun je die niet activeren.( je hebt deze namelijk al eens gebruikt neem ik aan)
Je kunt maar een keer installeren en gebruik maken van de bijgeleverde serienummer.

Maar dan zou ik dus als ik een computer koop met windows en ik doe daar 5 jaar mee, dan ik die computer nooit opnieuw installeren. (tenzij ik moeilijk wil doen via de telefoon...)
 
Ik heb hier Windows xp Home liggen, origineel, en heb ik 3 weken geleden opnieuw geinstalleerd.
Als ik het nummer invulde dan moest ik die opties doorlopen om het weer gedlig te maken, je moet dan het oude nummer geven, en zij geven je dan een nieuw nummer welke je meteen moet invullen.

Maar zoveel werk is het niet hoor.
Hooguit een paar minuten.
 
Oké, bedankt voor je nuttige informatie!! Ik moet eerst nog een filmproject afronden en dan ga ik opnieuw Windows installeren. Tzt horen jullie het wel of t gelukt is, en hoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan