Het zoveelste EasyCAP probleem: De S-video aansluiting werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LdL Productions

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
14
Dag allemaal,

Ik heb zojuist een EasyCAP DC60+ aangeschaft, met de verbeterde v3.1B software. Die het mogelijk maken om ook onder een Windows 64-bit systeem te kunnen werken.

Goed, heb dus de bijgeleverde software en drivers geïnstalleerd. Als snel bleek dat de driver helemaal niet overweg kon met Windows 7. Toen heb ik via YouTube een tutorial gevonden die mij keurig uitlegde waar je een Windows 7 64-bit driver kunt vinden.
Dat is dus gelukt, het stickje werkt en wordt goed door Windows herkend. :thumb:

Met het bijgeleverde Ulead VideoStudio SE DVD programma is het mogelijk video's te vastleggen.
Ik heb mijn oude semi-professionele SVHS camera op het stickje aangesloten door middel van de S-video aansluiting.
Ben er even mee aan 't puzzelen geweest, maar ik krijg dus geen beeld op het scherm van de camera. Terwijl ik zeker weet dat de camera signaal geeft, hij werkt tenslotte wel op een televisie.

Op internet las ik al verschillende topics over dit probleem. Maar nergens kon ik een goede oplossing vinden, tot dat ik dit filmpje op YouTube tegenkwam:
http://www.youtube.com/watch?v=0f4dOctPnTo

Bij 1:15 wordt verteld dat je de 'Input source' moet instellen op S-video. Maar in mijn instelling is dit helemaal niet mogelijk. :confused:

easycap.jpg


Let op de tekst die links in beeld verschijnt, daar staat een handeling in die je kunt proberen. "Trek je stick eruit en start het programma opnieuw", nou ik heb dat dus twee keer geprobeerd maar telkens valt mijn laptop uit en start hij weer opnieuw op.
Of dat nou een softwarematige of hardware fout (kortsluiting?) is, geen idee.

Als ik geen oplossing weet te vinden moet ik hem maar installeren op mijn gewone XP 32-bit computer.


Wie heeft nog ideën of eigen ervaringen met dit probleem?


Gegroet,
Louis
 
Heb je je EasyCap via hardware veilig verwijderen al eens geprobeerd eruit te halen, en dan weer opnieuw ingestoken?
Heb geen idee waar het aan kan liggen maar dat zou je kunnen proberen?
 
"maar ik krijg dus geen beeld op het scherm van de camera."
.. Je bedoelt: geen beeld van de camera op het scherm, niet?

Wil je de camera als camera gebruiken, of wil je opgenomen tapes van de camera vastleggen op de computer?
In het 1e geval kan het zijn dat S-Video bij je camera alleen een opname formaat is, en niet werkt tijdens 'monitoring'. Daarvoor gebruik je de 'gewone' gele composiet video-plug.
In het 2e geval, ik dacht dat je bij playback alleen een S-Video signaal kunt krijgen als de camera ook in S-Video heeft opgenomen. Dat is het geval? Heeft de camera een menu, waarin je S-Video uitvoer kunt instellen?
 
Laatst bewerkt:
.. Je bedoelt: geen beeld van de camera op het scherm, niet?

Wil je de camera als camera gebruiken, of wil je opgenomen tapes van de camera vastleggen op de computer?
In het 1e geval kan het zijn dat S-Video bij je camera alleen een opname formaat is, en niet werkt tijdens 'monitoring'. Daarvoor gebruik je de 'gewone' gele composiet video-plug.
In het 2e geval, ik dacht dat je bij playback alleen een S-Video signaal kunt krijgen als de camera ook in S-Video heeft opgenomen. Dat is het geval? Heeft de camera een menu, waarin je S-Video uitvoer kunt instellen?

Sorry, een typfout. Ik bedoelde het preview venster in het programma.

Ik gebruik het overzetten echter alleen in de afspeelmodus. Wel weet ik dat ie in de monitorstand ook een S-video signaal weggeeft.

De camera dateert uit 1990 en heeft nog geen ingebouwd menu.
Het is al een erg verouderde camera hoor, met achterhaalde technieken. Maar ik vind het gewoon leuk om er zo nu en dan eens mee te filmen, puur uit hobby en interesse. :)

9777mga_23.jpeg

Panasonic NV-MS1 fullsize SVHS camera
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan