pc geen internet op locatie a wel op locatie b met zelfde instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo.

een oud collega van mij heeft een nieuwe duo core gehaald e3300 2.50ghz

moederboard: p5kpl-am epu

windows 7 home premium staat erop.

Nu heb ik de pc aangesloten inclusief internet, maar decteerd steeds "onbekend netwerk"

Nu krijg ik dus op geen enkele wijze verbinding met het netwerk.

Ik ben 3 uur bezig geweest, maar nog blijft deze conflict staan. probleem oplossen werkt niet. hij vind de oplossing niet.

Nu heb ik hem meegenomen naar huis, en zit hier nu gewoon ff dit verhaal te schrijven. want internet werkt per direct.
heel raar dit:rolleyes:

Ik heb op deze locatie waar ik me nu bevind wel een router tussen staan maar gebruik verder exact de zelfde provider en snelheid van ziggo als die oud-collega heeft.

wat gaat er bij hem mis? en waarom werkt het hier wel???

ik heb niets veranderd.

zelfs heb ik op die andere locaties dus de pc meerdere malen opnieuw opgestart, maar niets hielp.

alleen heb ik de modem niet gereset. maar mij lijkt dit onlogisch..... ik heb dit hier op deze locatie (thuis) de modem/router ook niet gereset, waardoor hij het wel deed. ik sluite alles aan en starte de pc op. hij vond gelijk verbinding. (raar :rolleyes:)

wie kan mij toe lichten dat hij het bij mij oud-collega thuis dus niet doet, en hier wel?

hij maakt gebruik van een thuis netwerk,bedraad,via modem.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger moest je in een aantal regio's de computernaam instellen om direct op internet te kunnen bij Ziggo (@home). Waarschijnlijk heb je dit zelf goed ingesteld op je router, maar als je de computer direct op je eigen modem aansluit heb je mogelijk hetzelfde probleem
 
@wampier dat van die computernaam is allang verleden tijd bij Ziggo dat was vroeger idd zo.
Topic Starter: Reset het modem van je collega eens dat heeft wel degelijk zin.
Edit:
Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 1 a 2 minuten
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)
 
Laatst bewerkt:
Topic Starter: Reset het modem van je collega eens dat heeft wel degelijk zin.
QUOTE]

Ik betwijfel dit. heb het beetje zitten googlen dat dan het probleem niet is verholpen.

al hoewel idd. ik het idee had dat de ip adres niet aanwezig/zichtbaar was.

zou dan toch als de modem gerest wordt zich automatisch gaan verversen van ip adres?

vind het beetje vreemde verhaal alsnog. hier is het exact het zelfde maar met andere ip adres.

maar goed zal t proberen morgen. bedankt in iedergeval.

edit: mogt het niet werken evt dan nog een tip??? (dan kan ik tip 2 altijd nog daar toepassen als t niet lukt, wantbeschik daar dan niet over internet nl)
 
Hier valt,gelukkig héél zelden, de verbinding ook wel eens weg maar dat komt omdat wij veel 's nachts on-line zijn en ik weet dat providers 's nachts (als het nodig is) meestal onderhoud e/o updates v.h. modem plegen,als je dan toevallig on-line bent moet je meestal ook het modem/router resetten,zo vreemd is dat dus niet. (wij zitten ook bekabeld op de router)
 
Hier valt,gelukkig héél zelden, de verbinding ook wel eens weg maar dat komt omdat wij veel 's nachts on-line zijn en ik weet dat providers 's nachts (als het nodig is) meestal onderhoud e/o updates v.h. modem plegen,als je dan toevallig on-line bent moet je meestal ook het modem/router resetten,zo vreemd is dat dus niet. QUOTE]

Heeft wel geholpen idd.

bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan