Dualboot Windows werkt niet meer na update Ubuntu 10.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Hoe kom ik weer in Windows? Na de update naar Ubuntu 10.04 werkte de dual boot niet meer. Kan vanuit Ubuntu wel bij mijn documenten, maar niet bij mijn emails die ik nodig heb. Als ik het goed begrijp is dit dual boot probleem bij iedereen ontstaan na deze update, maar Is er inmiddels al een oplossing die door een leek is uit te voeren?
 
Probeer met dit programma je boot weer op de rails te krijgen. Welke versie van Windows heb je?
Hier nog wat aanvullende info
En nog wat
Tip voor de toekomst: Gebruik een webmail-client (b.v. gmail of de webmail van je provider) dan raak je nooit je mails kwijt en je kan er van elke pc bij.
Edit: Hier een oplossing van de Ubuntu-forums,zelfde probleem en opgelost (oplossing in de laatste 2 threads) maar het is toch aan te raden het hele verhaal ff te lezen.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik heb Windows XP home edition. Eerlijk gezegd zijn de technische aspecten die ik lees voor mij enigszins boven mijn pet. Ik zie dat het in de voorbeelden bij het herstel om Vista gaat en uit internetartikeltjes begrijp ik dat zoiets met XP home anders werkt dan met Vista. De oplossing die microsoft geeft, durf ik niet aan omdat het hun natuurlijk om het herstel van Windows gaat met het risico dat straks mijn Ubuntu eruit ligt (want dat zal Bill Gates een zorg zijn). Dan ben ik verder van huis. De laatste oplossing met die twee tekstregels invoeren heb ik wel toegepast, maar dat maakt niets uit. XP blijft een zwart scherm.
 
Ook die en andere programma's om bootproblemen op te lossen brachten geen uitkomst. Het is uiteindelijk wel gelukt. Maar er was wel een deskundige voor nodig en een hele middag. Komt vooral doordat ik twee harde schijven heb. Als leek begrijp ik dat de grub zich steeds op een verkeerde plek installeerde. Nu is alles handmatig via het terminalvenster in andere partities geinstalleerd.
Later ontdekte ik jammer genoeg dat ik via mijn XP niet meer het internet op kan. Er zijn blijkbaar wat drivers verdwenen en als ik mijn KPN-modem met de KPN DVD weer wil installeren krijg ik de melding dat ik geen ethernetkaart in mijn pc heb!! Altijd wat met Microsoft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan