Route in kaart intekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Berichten
430
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik een route in een kaart kan intekenen. Wat nu het geval is dat er een kaart is die wordt gekopieerd vervolgens word er met pen de route ingetekend. En daarna in scannen om te digitaliseren. Mijn vraag kan ik ook gelijk de kaart digitaal intekenen. Bijvoorbeeld de kaart met screenshot van Google Earth of i.d. halen. En dan intekenen. Of is zoiets mogelijk met Google Earth of een ander programma. En hoe moet ik dat dan doen.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt volgens mij gewoon google maps gebruiken, je kan daar punt a en b ingeven dan kleurt ie dat in.
daarna kun je hem uitprinten.
 
Een deel van de route gaat door natuurgebieden. Die kan ik dus niet inkleuren.
 
mhh zeker niet met de auto dan?:D

welk gebied gaat het over?

zie dat je bij googlemaps ook op wandelen kan klikken
 
Laatst bewerkt:
Bij de kerk van oldetrijne wil ik naar achteren. Dat is een wandelpad. Maar dat kun je dus niet aangeven.
 
Hallo Jacob,

Ik zou dit doen met bijvoorbeeld PaintShopPro, of PhotoShop.
Maar uit je eerste vraag begrijp ik dat je een kaart hebt met daarop wegen.
Die kun je dan inkleuren met het vulgereedschap.
Wel even het stuk van de route dat kje wil inkleuren afbakenen met een andere kleur en even uitproberen hoe hoog je de tolerantie moet zetten. Anders vult 'ie gelijk je hele kaart.

Wat je vervolgens vraagt over die natuurgebieden, ja, dat is geen inkleuren meer.
Dan staat er geen weg maar je wilt er wel een route doorheen laten lopen.
Dat is gewoon erbij tekenen. Kan natuurlijk ook met dat programma.

Wat je zou kunnen doen is de kaart in Powerpoint plakken en dan met de autovormen krabbel of curve de route bijtekenen.
En dan met een printscreen weer terug naar je fotoprogramma.
Die laatste methode is wat omslachtig als het om grote kaarten gaat, maar anders kun je je er wellicht mee behelpen.

Succes, :thumb:
Ger
 
kan ook met adobe illustrator, die heeft daar dacht ik ook specifieke functies voor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan