2 pc's en PS3 via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
115
Hoi, ik heb sinds kort 2 pc's en een PS3 staan en nu wil ik die 3 zo instellen dat ik via de router een netwerkje maak. Zo wil ik dan vanaf beide pc's op elkaar schijven kunnen werken en ook via de PS3 naar beide pc's kunnen gaan om bestanden te openen (films, foto's, enz...).

Nu ben ik begonnen met de pc's. Hier heb ik een Windows 7 en een XP machine en vanaf de 7 kan ik wel naar de bestanden op de XP machine gaan, maar andersom niet. Wanneer ik in My Network Places op het icoontje van de Win7 machine klik krijg ik de melding "Is not accessible. You might not have permission..."

Ik heb al een hoop instellingen geprobeerd te wijzigen, maar kom er niet uit. Blijf die melding krijgen. Iemand een idee?

En de PS3, is het mogelijk om die ook aan de router te hangen, zodat ik op de pc's bestanden kan benaderen?
 
Je moet dan op de computer instellen dat je de map wit delen.
Rechterklik op [Eigenschappen] daar kun je o.a. instellen welke netwerk naam de map moet krijgen.
Verder moet je even instellen dat je in dezelfde werkgroep zit.
 
Meestal moet je ook de softwarematige firewall als je deze hebtzo instellen dat het lokale IP adres van de andere PC en PS3 veilig zijn.
 
De map (1 van de 2 schijven in de Win7 pc) heb ik gedeeld en is ook met de netwerknaam zichtbaar voor de XP pc, maar krijg nog de access denied melding.

Ik heb alleen de standaard Windows Firewall, moet ik daar nog iets op instellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan