Achtergrond domeingebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
513
Als ik op een andere pc inlog krijg ik een blauwe achtergrond. Ik heb een SBS 2003. Ik zag ook bij de policy bewerker dat er mappen standaard worden weggelaten en als ik op een pc een afbeelding instel komt hij bij het lokale profiel in de map C:\Documents and Settings\...........\Local Settings\Application Data\Microsoft\Wallpaper1 te staan dus ik denk dat het daarmee te maken heeft, want die map wordt uitgesloten.
 
Dat klopt. Simpel gesteld: Alles dat onder Local Settings valt (daarom Local settings) blijven alleen op de pc.
Dat is (in XP) een gebruikersinstelling, die staat in de registry als waarde ExcludeProfileDirs onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Ik weet niet hoe je die registry-instelling kunt finetunen zodat de map ...\Wallpaper wél wordt meegenomen in de synchronisatie van het lokale profiel met het zwervende profiel. Wellicht kun je (o.b.v. bovenstaande registrysleutel en wat andere zoektermen) op Google vinden hoe je wat je wilt wél kunt bereiken.

Verdere informatie over (de netwerk- en andere) inrichting en (technische) achtergrond van zwervende profielen van XP: hier. Dit is zwaar aanbevolen leesvoer! :cool:

Succes,

Tijs.
 
Kan je het ook instellen op de server of via een GPO dat het automatisch gedaan wordt?
 
Je bedoelt een Windows-achtergrond(-plaatje) via GPO vaststellen voor gebruikers?

Tijs.
 
Eerste wat je eens moet proberen is de GPO-instelling:
Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Bureaublad -> Active Desktop -> Active Desktop-achtergrond
Wellicht is dat al een oplossing die voor je werkt (vooropgesteld dat het plaatjes-bestand op het netwerk hebt opgeslagen).
Natuurlijk aldaar ook "Active Desktop inschakelen" aanzetten als GPO.

M.b.t. het zelf toevoegen aan het register zie ik zo snel 2 mogelijkheden:
1. Je maakt zélf een sjabloon (=.adm bestand) en importeert die in de GPO waar je 'm wilt toepassen/instellen.
2. Je maakt een login-script die de instelling aanpast.
Kan door in het loginscript op te nemen (via VB kan het evt. ook, maar op een andere manier):
reg.exe add "HKCU\<sleutelnaam\subsleutelnaam>" /v <registerwaarde> /t <registerwaardetype> /d <data> /f
[HKCU telt voor Hkey_Current_Users. HKLM telt voor Hkey_Local_Computer etc.]
Bekijk voor de syntax van het reg.exe commando in een CMD-venster: reg.exe /?

Ik weet niet wat je nu precies wilt gaan aanpassen en naar wat (je vorige posting was onduidelijk), dus ga zelf even uitzoeken wat het moet gaan worden, dan [hetzij als sjabloon, hetzij als login-script].

Succes,

Tijs.
 
Tijs zou jij misschien zo'n logon script willen maken? Of zo'n .adm bestand
 
Dat zou ik wel kunnen, maar (zie vorige posting) ik weet niet welke (register-)instelling er precies gewijzigd moet worden en naar wat dan precies...
Ik heb trouwens al duidelijk gemaakt welke commando-regel je in dat login-script kan gebruiken voor je doel, namelijk het reg.exe commando.

Heb je trouwens al een poging gedaan om je probleem op te lossen via de Active Desktop GPO's die ik noemde in mijn vorige posting? Het is altijd beter dat je ingebouwde policies gebruikt ipv. een zelf gemaakte of een registry-aanpassing via een login-script.

Tijs.
 
Dit moet veranderd worden: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon ExcludeProfileDirs en dan alle mappen die standaard zijn uitgesloten ervoor zorgen dat ze niet meer uitgesloten worden
 
Ik verwijs nog maar eens terug naar wat ik eerder schreef:
Ik weet niet hoe je die registry-instelling kunt finetunen zodat de map ...\Wallpaper wél wordt meegenomen in de synchronisatie van het lokale profiel met het zwervende profiel. Wellicht kun je (o.b.v. bovenstaande registrysleutel en wat andere zoektermen) op Google vinden hoe je wat je wilt wél kunt bereiken.

Als je Local Settings uit die ExcludeProfileDirs haalt wordt alles onder Local Settings gesynchroniseerd, maar exclusief de nog aangegeven mappen zoals Temp en Temporary Internet Files.

Maar goed, wat je kunt doen is in het login.cmd bestand zetten in de Netlogon gedeelde map en dan in de gebruiker aangeven dat login.cmd moet worden uitgevoerd als login-script:
reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" /t REG_SZ /v ExcludeProfileDirs /d "Temporary Internet Files;Geschiedenis;Temp" /f

Natuurlijk ga ik hier uit van een nederlandse XP, anders klopt Geschiedenis natuurlijk niet.

Kijk maar wat het oplevert. Je gaat in ieder geval veel meer synchroniseren dan tot nu toe. Wil je nog finetunen, denk er dan aan dat het aantal karakters beperkt is in de ExcludeProfileDirs registerwaarde.
Tips/werkwijze hieromtrent: hier

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de andere vraag over die 30 MB profielgrootte hier ook mee te maken heeft? Reageer dan ook nog even in die vraag en zet die ook op opgelost, als dat inderdaad zo is.

Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.
 
Ik neem aan dat de andere vraag over die 30 MB profielgrootte hier ook mee te maken heeft? Reageer dan ook nog even in die vraag en zet die ook op opgelost, als dat inderdaad zo is.

Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Natuurlijk alleen op opgelost zetten als dat ene probleem ook echt is opgelost, nu. ;)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan